• Mira14

    Sticker i magen, varför?

    Hej,

    Som rubriken lyder så handlar det om stick i magen. Jag är idag på ÄL+5 och det sticker som nålstick ungefär i magen, både till höger, vänster och i mitten. Det är väldigt obehagligt men gör inte ont. Vad är detta?

    Jag har känt av detta sedan ÄL+2 så jag tycker det är lite tidigt om det skulle vara ett graviditetstecken. Eller?! Idag har det kommit mycket starkare stick och med jämnare mellanrum.

    Önskar såklart att jag är gravid

    Det här är mitt 4:e försök och jag har inte fått ömma bröst, ömma bröstvårtor eller styva bröstvårtor som jag brukar. Heller ingen molvärk. Men jag är så trött så jag skulle kunna sitta och sova.

    Oj det blev ett långt inlägg...

  • Svar på tråden Sticker i magen, varför?
  • dalatjej88

    Hej! Jag har liknande. Bara några dagar efter ÄL fick jag molvärk/mensvärk. Brukar få det några dagar innan mens men inte så tidigt. Efter 4-5 dagar försvann den känslan och nu kommer stickningar (och lite molvärk) i omgångar. Sticks gör det mest på höger sida. Är lite skakig i kroppen, väldigt glömsk och förvirrad och uppsvälld. Inga av mina vanliga symptom för mens, känner inte igen kroppen alls. Bim om 3 dagar! :)

  • Jo83

    Jag hade stickningar på äl +6 och var säker på att jag var skengravid, men +ade i måndags på bim+1 så det kan nog vara tidiga gravsymptom :)

  • Mira14
    Jo83 skrev 2014-05-23 14:54:49 följande:

    Jag hade stickningar på äl +6 och var säker på att jag var skengravid, men +ade i måndags på bim+1 så det kan nog vara tidiga gravsymptom :)


    Grattis! Testade du någonting innan BIM+1? Jag har BIM imorgon eller på söndag och har fruktansvärd mensvärk och illamående men bara negativa test.
  • Mira14
    dalatjej88 skrev 2014-05-23 14:40:59 följande:

    Hej! Jag har liknande. Bara några dagar efter ÄL fick jag molvärk/mensvärk. Brukar få det några dagar innan mens men inte så tidigt. Efter 4-5 dagar försvann den känslan och nu kommer stickningar (och lite molvärk) i omgångar. Sticks gör det mest på höger sida. Är lite skakig i kroppen, väldigt glömsk och förvirrad och uppsvälld. Inga av mina vanliga symptom för mens, känner inte igen kroppen alls. Bim om 3 dagar! :)


    Jag håller tummarna! Har du inte testat än?
  • Hanna2012

    Jag har också stickningar i magen. Har ingen aning när min BIM är men hade sista mensen 9 mars, och senaste året har det gått 60 dagar mellan mensen. Nu har det gått 74, och det blir nog att köpa ett test imorgon. Mår illa titt som tätt, svullen mage och mensvärk emellanåt. Känner för övrigt ingenting. Men ju mer jag misstänker graviditet ju fler symptom känner jag så det är väldigt psykologiskt. Trots att vi inte jobbar på att skaffa barn just nu så skulle man bli besviken om det är negativt.

    Minns btw att jag hade stickningar i magen väldigt tidigt med dottern, ungefär i v. 3. Visste inget då. Men med henne hade jag svullna ömma bröst. nu känner jag ingenting :)

  • Jo83
    Mira14 skrev 2014-05-23 19:30:15 följande:
    Grattis! Testade du någonting innan BIM+1? Jag har BIM imorgon eller på söndag och har fruktansvärd mensvärk och illamående men bara negativa test.
    Nej jag var så säker på att jag inte var gravid trodde som sagt att det var skensymptom, så jag testade först när mensen inte dök upp :)

    Men du får negativa test? Provar du med såna som har extra känslighet? Morgonurin?
  • Mira14
    Jo83 skrev 2014-05-24 07:34:49 följande:
    Nej jag var så säker på att jag inte var gravid trodde som sagt att det var skensymptom, så jag testade först när mensen inte dök upp :)

    Men du får negativa test? Provar du med såna som har extra känslighet? Morgonurin?
    Jag använder Testlagrets och dom ska vara känsliga. Tror inte längre det är något, det känns som mensen kommer närsomhelst nu. Försökt länge?
  • Jo83
    Mira14 skrev 2014-05-24 07:51:25 följande:
    Jag använder Testlagrets och dom ska vara känsliga. Tror inte längre det är något, det känns som mensen kommer närsomhelst nu. Försökt länge?
    Hur gick det för dig?
Svar på tråden Sticker i magen, varför?