• ellens

Semestra i Danmark med 2 barn

Hej, vi har tänkt åka till Legoland nu i sommar, och sova på nån camping i tält.

Någon som har bra info ang det? Jag har googlat och googlat men det ser fullt ut på varje camping, typ, eller så fattar jag inte.
    Ska åka med maken och våra 2 barn på 10 och 7 år. Borde väl gå bra att tälta, fler som gjort det? Såklart känner jag mina barn bäst själv, men hur har det gått för er andra som har gjort det?

Är det lätt att kunna hitta nån camping i Danmark och få en natt bara sådär, eller är det så svårt som det verkar?

Vad kostar bensinen där? Och mat? Tar med oss en grill och trangiakök tänkte vi.

Ska prata lite med mina föräldrar om Danmark, de är vana att resa, men jag tänkte jag kunde få lite tips från andra barnfamiljer här med. :)
    Ha det bra /ellen

• Svar på tråden Semestra i Danmark med 2 barn
  • Dixie

Har aldrig tältat, men annars finns mycket boende kring Legoland, bl.a. har Lalandia fina stugor precis bredvid Legoland.

• Malinn81

maten ska va dyr där iaf.. blev ett ganska dyrt besök när vi campa där för 4 år sen.. fast då hade vi husvagn som kostade att dra med.. bron över öresund är ganska dyr

• ensam1

Maten är verkligen inte dyr i Danmark, bara inte den danska kronan är så högt värderad som för fyra år sedan. Nu ligger den mera stabilt på 1,20 och då ligger matpriserna väl ungefär som i Sverige på det mesta men billigare på en del som ost och bröd exempelvis. Sedan gäller ju där som överallt annars att äter man inne på Legoland så är det mycket dyrare än att själv handla råvaror och ta med matsäck. Allt är ju dyrare runt en attraktion som Legoland men kan man tänka sig att campa bara någon mil bort så sjunker priset drastiskt och det är inga problem att få platser heller.

Vi har tältat vid flera tillfällen. första gången hade vi en 4-åring, en 2-åring och så var jag gravid, sista gången vi campade var barnen 8, 10 och 12 år gamla, Det har aldrig varit några problem, det ända skulle då vara att det blev lite trångt i bilen de sista året. vi har campat både i Sverige, Danmark, Tyskland och Holland och har aldrig råkat ur för att inte hitta en plats trots att vi aldrig bokat något i förväg.

Min filosofi för semester är att ta dagen som den kommer och därför vill jag vara fri att köra så länge jag vill utan att behöva endera stressa fram till ett visst ställe alt få stanna alldeles för tidigt för att man redan är framme vid det bokade stället-

Svar på tråden Semestra i Danmark med 2 barn