• MammaTillV

Extremt livlig bebis helt plötsligt?

Hej, jag är i vecka 38. Nu idag så har min bebis gått från att vara en rätt så lugn liten kille till att röra sig extremt mycket, han är typ aldrig stilla. Det står ju överallt att det ska vara tvärtom mot slutet... Är det normalt? Ngn mer som varit med om det? Tecken på ngt annat?

Jag har även haft lite mer "mensvärk" idag men vet inte om det hör ihop med hans bökande eller ej? Annars känns allt som vanligt.

• Svar på tråden Extremt livlig bebis helt plötsligt?
  • mammaSöt

Tror inte det är någon fara men är du orolig så ring förlossningen å be dem göra en Ctg å titta så babyn inte är stressad. Lycka till!!

• DevilsDaughter

Det här med mer sammandragningar beror nog på att bebisen rör sig så pass mycket och retar livmodern.. Men att den rör sig så pass mycket mer än annars kanske du ska kolla med din BM, men det är nog som det ska!

• E2012smamma

Jag har hört att man ska kolla upp ökade fosterrörelser.

Det kan börja sina m fostervatten och att det är därför de känns av mer.

• MammaTillV
    E2012smamma skrev 2014-05-17 15:33:35 följande:
    Jag har hört att man ska kolla upp ökade fosterrörelser.

Det kan börja sina m fostervatten och att det är därför de känns av mer.

Men hade jag inte ha märkt om det skulle sippra vatten?? :-S har ju haft väldigt vattniga flytningar i några dagar nu men enligt min bm så är det normalt mot slutet... Känns ju samtidigt lite dumt att ringa förlossningen för att bebisen rör sig MER på nå vis. Men man vill ju alltid ta det säkra före det osäkra när det gäller sitt barn, tror ni det kan vänta till att ringa bm på måndag eller bör jag ringa in till fl ikväll och fråga?
  • lantisbrud

Min har iofs inte varit någon jättelugn bebis men häromdagen fick han riktigt fnatt o jympade som aldrig förr! Och då satte sammandragningarna igång också. Och kändes mer som mensvärk. Var hos bm idag o han hade vänt sig med huvudet upp, antar det var det som kändes, och han var i stort sett fixerad. Allting verkade bra iaf o hjärtljuden var normala... Men jag blev också lite orolig och undrade vad som hände...

Svar på tråden Extremt livlig bebis helt plötsligt?