Jag vet vad jag vill jobba med, men vad är det för yrke jag vill ha?
Konstig rubrik jag vet... Just idag jag jobbat jag som barnflicka - jätte kul men inte riktigt min grej.
Jag skulle vilja jobba med ett yrke där jag jobbar med människor, helst ungdomar. Jag är en riktigt grym på att organisera och planera (får/fått beröm utav både lärare, vänner ect) och tycker framför allt att det är väldigt kul. När jag gjorde ADHD utredningen fick jag vet att min verbala förmåga ligger över normal = jag riktigt duktig på att prata och förstå. Min svensklärare på gymnasiet sa alltid "Lova att du kommer att jobba med något där du får använda dig utav din röst"
Efter att ha ridit hela livet och jobbat med hästar i tidiga tonåren är jag en duktig ledare med stor empati. Jag är riktigt kreativ och gillar att hålla igång och jobbar gärna kvällar & helger inte bara 9-17. Tycker olika former utav event är kul, att göra festerna, inte festa själv.
Vad är jag sämre på då?
Ja matte är väl inte min starka sida, har jag tillgång till miniräknare och slipper ekvationer så går det bra. Jag blir även väldigt lätt rastlöst så sitta på ett kontor och vända papper hela dagarna kommer inte fungera.
Jag måste känna att jag kan utvecklas och gör någon form utav nytta.
Är det någon som har någon idé om vad för yrke / utbildning det är jag ska försöka sikta in mig på??