• Anonym (Ts)

Såååå bakis! Vill döööö!

Frågan är allvarligt ställd. Var ute med kollegorna och drack öl, beställdes in lite shot. Åt ingen middag, drog hem vid 23.

Klockan ringde 9, skulle iväg med min särbo på morgonen. Ut och åta båt och grilla med hans vänner. Men det går inte. Men då känner jag bara hur mitt huvud bankar, spyr hela tiden. Ligger under täcket nu och skriver, kan inte äta. Måste spy snart igen, vad ska jag göra. Aldrig känt såhär!

• Svar på tråden Såååå bakis! Vill döööö!
  • Påven Johanna

Vad då göra? Det är bara att spy tills du inte spyr mer. Sedan får du väl äta något lite fett och salt framåt kvällen och se en bra film. 

• Arbetsvegan

Det du ska göra är att ta lärdom av det här och se till att dricka måttligt nästa gång. med andra ord unnar jag dig att må såhär idag eftersom det bör komma något gott ur det.

• Chocoholica

Drick mjölk (får mig att spy rejält) och käka riktigt fet mat. Ta en Treo med.

Make chocolate cake not war.
  • Fjärilslarv

sluta använda droger som din kropp inte klarar av.

• Anonym (Ts)
    Påven Johanna skrev 2014-05-17 13:47:32 följande:
    Vad då göra? Det är bara att spy tills du inte spyr mer. Sedan får du väl äta något lite fett och salt framåt kvällen och se en bra film. 

Taget! Men skäms som en hund, aldrig hänt förr.
    Arbetsvegan skrev 2014-05-17 13:57:05 följande:
    Det du ska göra är att ta lärdom av det här och se till att dricka måttligt nästa gång. med andra ord unnar jag dig att må såhär idag eftersom det bör komma något gott ur det.

Välförtjänt ja, rätt åt mig! Ska aldrig mer dricka! Och mannen är sur på mig, men första gången det här sker!
    Chocoholica skrev 2014-05-17 13:59:32 följande:
    Drick mjölk (får mig att spy rejält) och käka riktigt fet mat. Ta en Treo med.

Åhhh, måste be någon att springa och köpa mjölk. Nu är det så illa, tack för tipset!
  • Anonym (Ts)
    Fjärilslarv skrev 2014-05-17 14:04:42 följande:
    sluta använda droger som din kropp inte klarar av.

Nej det ska jag komma ihåg. Nu hjälper det inte, hatar mig själv. Ser ut som en Alien och mår som en besatt!
  • Chocoholica
    Anonym (Ts) skrev 2014-05-17 14:05:20 följande:

Åhhh, måste be någon att springa och köpa mjölk. Nu är det så illa, tack för tipset!
    Den röda! Tänk på att fett är bra när man är rejält bakis. Hoppas du mår bättre snart.
    Make chocolate cake not war.
  • Arbetsvegan
    Anonym (Ts) skrev 2014-05-17 14:05:20 följande:

Välförtjänt ja, rätt åt mig! Ska aldrig mer dricka! Och mannen är sur på mig, men första gången det här sker!
    Skäms? Sluta med det, det hjälper inte.
    Välförtjänt? Ja
    Rätt åt dig? Nej (sånt tycker jag är elakt)
    Aldrig mer? Jodå! ;)
    Maken sur? Sicken oförstående träbock...
    Första gången? Misstag är till för att lära sig av.
  • plc8

Det är hemskt, i det där läget så hjälper det inte med kaffe och treo. Försök bara sova bort skiten.

• Anonym (jobbigt)

Har du testat receptfria läkemedel mot illamående, som åksjuketabletter? Tillsammans med vätskeersättning, några skedar i taget. För mig funkar ibland apelsin bra. Och gurka. Någon gång har blåbärssoppa varit toppen. Känn efter om det är något du skulle kunna tänka dig. Sedan är det huvudvärkstabletter som gäller, och vila. En dag i sängen och soffan med andra ord. Nästa gång dricker du rejält med vatten när du kommer hem, och äter något.
    Det var många år sedan jag mådde såhär, men minns det ändå med fasa. Senast var för några år sedan... och då varade det under 10 veckor (graviditet haha).

Svar på tråden Såååå bakis! Vill döööö!