• maskros79

Flyttade fågelbo med fem små ungar...

Blev tvungen att flytta ett fågelbo idag då vi rev ner vårt tak som vi hade över terassen. Upptäckte fågelboet då en av ungarna trillade ut. Min sambo lyckades otroligt nog fånga den lille i fallet. Vi tog boet och satte det på carportens tak istället. Det är ca en meter ifrån där det låg innan.vi har sett mamman flyga omkring och leta men verkar inte hitta det (det ligger alltså inte direkt PÅ taket utan precis under på en planka (alltså inte på marken...svårt att förklara). Ungarna piper högt nu så jag är rädd att de är jättehungriga. Finns det nåt vi kan göra? Vi har tyvärr varit och fört en massa oväsen vid boet då vi måste jobba på. Men nu har vi slutat. Hur länge klarar ungarna sig utan mat? När ger mamman upp och slutar leta? Vill inte att de små liven ska dö...

• Svar på tråden Flyttade fågelbo med fem små ungar...
  • Dixie

kolla på din kommuns hemsida om det finns någon viltvårdare eller liknande som har jour nr och ring dem och fråga!
    jag kan tänka mig att det är viktigt att veta vilken typ av fågel det är? 

• Dixie
    maskros79 skrev 2014-05-17 14:13:47 följande:
    Åh, nu såg jag fågelmamman flyga dit med mask i munnen!! smile1.gif Vilken lycka!! smile1.gif
    skönt att det löste sig! 
  • Pathfinder
    maskros79 skrev 2014-05-17 14:13:47 följande:
    Åh, nu såg jag fågelmamman flyga dit med mask i munnen!! smile1.gif Vilken lycka!! smile1.gif
    Underbart! Glad
Svar på tråden Flyttade fågelbo med fem små ungar...