Grappa skrev 2014-05-17 18:22:17 följande:
Att han får socbidrag eller inte brydde sig när ni bodde ihop är inte relevant så släpp det om du ska argumentera med soc eller rätten.
Menade inte så.
Men för att ge lite mer information då har jag försökt göra upp det så med han att jag och barnet kommer dit så att barnet och jag kan känna oss trygga med att han sköter si. Att han ska söka hjälp och hålla sig nykter för att såsmåningom kunna ha barnet ensamt. Men detta först när han bevisat att han klarar av att ha ett normalt liv. Han har inte ens ett eget boende just nu.
Det har han gått med på i 3 månader tills nu när han börjat dricka igen. Då anser han att han har lika mycket rätt att ha barnet och menar att han ska komma och hämta honom... Att han börjat dricka igen innebär att han kommer dricka och dricka och dricka en lång period innan han är så nersupen att han knappt tar sig hem...
Han har blivit hotfull mot mig och sina barn tidigare när han varit full och jag förbjöd han att komma (det finns dokumenterat). Han har kört bil med barnen berusad (dock finns det inte dokumenterat). Han har varit full i en vecka i sträck när han hade sina barn från ett tidigare förhållande. Hela min familj och hans familj (utom hans pappa som är samma som han) kan styrka att han missbrukat samtidigt som han haft barnen.
Men det kanske inte jag får använda som argument då det är historia?
Han återfaller i missbruk gång på gång. Han missbrukar under tiden han går på öppen vård. Missbrukar fast han äter Antabus. Han kör rattfull (finns dokumenterat MÅNGA gånger). Han har åkt dit för otaliga brott relaterat till missbruket och flera orosanmälningar men soc gör ingenting...