• Johooda

Uppvärmd Lasagne! Kan jag äta'n?

Ok! Så jag lagade köttfärssås i måndags (med oxfärs) och fick rester över som jag lade i kylen. Nu igår (fredag) använde jag dessa rester i en lasagne. Det jag inte tänkte på då vad att jag ju kommer få väldigt mycket rester från lasagnen, vilket betyder att köttfärsen kommer kylas ner ännu en gång efter denna andra tillagning, och sedan eventuellt värmas upp en tredje gång om jag vill äta lasagnen....Jag värmer aldrig upp saker mer än en gång annars. 

Alltså ;) 
    1. Tillagade köttfärs- kylde ner.
    2. Gjorde lasagne av samma köttfärs 3-4 dagar senare, värmde alltså upp den i ugn med lasagneplattor och allt annat man har i en lasagne, åt och kylde ner. 

Skulle ni äta lasagnen, dvs. värma upp den igen i tex. micron. Och i så fall, hur länge går den att förtära? (Enligt er? 
    Kram! 

• Svar på tråden Uppvärmd Lasagne! Kan jag äta'n?
  • Aniiee

Jag skulle nog portionera den och stoppa den i frysen och sedan micra från fryst.....

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Johooda
    Aniiee skrev 2014-05-17 17:45:38 följande:
    Jag skulle nog portionera den och stoppa den i frysen och sedan micra från fryst.....
    Även fast den redan varit uppvärmd två ggr?
  • La Lola

Ätit den utan att ens fundera på saken.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Aniiee
    Johooda skrev 2014-05-17 17:50:42 följande:
    Även fast den redan varit uppvärmd två ggr?
    Ja, då..... har du mindre än -18 grader i frysen så är det ingen fara.
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
Svar på tråden Uppvärmd Lasagne! Kan jag äta'n?