• Ellinorans

    BF Nov/Dec 2014 Malmö?

    Hej alla blivande mammor! :) Finns det fler i Malmö som är runt 30 som väntar sitt första barn i nov/dec? Jag hade gärna satt ihop en mammagrupp för blivande föräldrar i centrala Malmö :) Min vårdcentral (Cura) har tyvärr inga mammagrupper - så då får man fixa sin egen :) Är själv en lugn och glad tjej som gillar att sy, sticka, pyssla, vandra i naturen, dansa och äta god mat - och nu är jag gravid i vecka 11!! Kan inte förstå det än :)

  • Svar på tråden BF Nov/Dec 2014 Malmö?
  • flambards

    Hallå! Jag är 29 och beräknad den 2/11. så sitter här i vecka 17 (16+3) och tycker att tiden går ooootrooooligt sakta, långsammare än någonsin faktiskt.. Själv håller jag till på Familjens hus just nu, där har dom mammagrupper tror jag, men ventilerar gärna med er här också.

    Är ni oroliga för hur det ser ut med BB-platser i Malmö? Jag känner att det redan nu är lite av ett orosmoment.. Hur känner ni? Eller är det kanske ett uppblåst problem från nyheternas håll? Läskigt, tycker jag.

  • Gullelullannn

    Jag håller också till på familjenshus hihi! Är utbildad ssk om 2 veckor haha, har haft praktik på förlossningen i malmö och dom är underbara, kämpar på! Som på alla avd är där mycket att göra ofta, men det är ju som värst på sommaren.. Men själv funderar jag på Ystad pga att sambon får stanna då... Känns hemskt att vara kvar själv!!

  • flambards

    Åh, det tror jag säkert att de är! När en väl har fått komma in så tror jag inte att det är några problem, jag är mer rädd för att inte bli insläppt pga platsbrist. Typ att jag får vänta till sista sekunden så att jag hinner förlösa på hallgolvet.

    Får inte sambon stanna i Lund? Jag har hört det iallafall...? Det är lite min grej också, jag vill ju, precis som du, ha honom där och kanske framför allt - han vill ju inte lämna oss efter bf såklart.

  • AnnaR84

    Hej! Är 30 och väntar första barnet med BF den 21/12. Går på Capio Hansa, ingen aning om hur det är med mammagrupper där. Har nästa besök först i v. 25.

    De flesta av mina vänner har valt mellan Ystad och Lund. Malmö hat inte varit ngt populärt alternativ. Skulle kännas väldigt konstigt om inte maken fick stanna.

  • urenbrudssynvinkel

    När det kommer till var man ska föda så tänker jag lite såhär vi har två katter hemma som men måste anpassa sig sig till bebisen så på det sättet tycker jag det är "bra" att mannen inte får sova kvar i malmö. Utan kan åka hem till dom och förbereda dom så gått det går på att det kommer komma hem en till när jag kommer hem. Men att då ta med sig en filt och lite ingnuggade kläder hem. M<en sen har jag hört att ystad ska var super bra alla utom  en av mina kompis har fött barn där så på så sätt verkar det toppen sen har jag även hört att malmö med ska vara jätte bra. (förutom detta med pappan) 


  • en rund boll

    Hej hej! 
    Är 33 och väntar vårt första barn 8/11. Bor i Slottsstaden och går på Barnmorskemottagningen City. 
    Har noll koll på mammagrupper men det hade varit kul att träffa lite nya vänner i samma ålder. Är inflyttad och känner inte så många här. 

  • junior 2007

    hej...jag är 35...ensamstående gravid i v 17+2 bf i dec...bor i slottstaden o träffar gärna andra blivande mammor....
    mvh jenny

Svar på tråden BF Nov/Dec 2014 Malmö?