Anonym (aio) skrev 2014-05-18 14:12:34 följande:
Vad tråkigt att höra, så ska du ju inte behöva ha det! Du får gärna berätta lite mer om din situation, tror att det är lättare att komma med konstruktiva råd då. Vad är det som har lett fram till att det har blivit så här? Hur var det innan det blev så här illa? Hur ser ditt liv ut i övrigt, med barn, boende, ekonomi osv?
Du skriver att din sambo och du bara bråkar när du är uppe. Bråkar ni för att du är deprimerad och detta påverkar honom, eller är det han som på något sätt får dig att må dåligt? Hur har er relation sett ut tidigare? Stöttar han dig på något sätt?
Det är jättebra om du börjar formulera dina tankar här, men jag tror du behöver kontakta vårdcentralen. Boka en tid hos en vanlig läkare, berätta att du mår dåligt och du kan få komma och prata hos en kurator/psykolog alt få mediciner.
Kram
Jag vet inte varför. Det finns nog flera skäl... Jag har haft en väldigt tuff uppväxt med psykiskt instabila föräldrar och var dessutom mobbad under hela skoltiden och hade aldrig någon att umgås med, vilket har satt sina spår. Mitt psykiska mående har alltid varit väldigt upp och ner och fram och tillbaka. Har ganska nyligen diagnotiserats med bipolär sjukdom, vilket är en anledning till att det är på det här viset.
Jag har ett barn med olika funktionshinder, vilket tar mycket tid och ork utav mig. Arbete har jag så ekonomin är inget bekymmer, men med mitt arbete har jag väldigt oregelbundna tider och där jag kan jobba upp till tolv dagar på raken vilket är jävligt slitsamt!
Jag bor tillsammans med min man sen 8 år tillbaka, med vårat barn. Det blir lätt konflikter när jag mår såhär eftersom min man får göra det mesta här hemma och tar hand om vårat underbara barn. Jag tror det blir väldigt tungt för honom också tillslut när han se mig helt otröstlig och inte kan göra något, samtidigt som vårat barn och hem måste tas om hand. Jag kan ibland få känslan av att han inte bryr sig fast han gör det, men det blir fel när vi kommunicerar och missförstår varandra.