• Anonym (Tjej29)

Ni som äter SSRI, hur tusan står ni ut med de sexuella biverningarna??

Det undrar verkligen jag!

Jag har ätit både Sertralin och Citalopram och båda har gjort så att sexlusten försvunnit och att få orgasm har varit omöjligt. Man förlorar ju känselen helt där nere, hur kul är det? Speciell trist när man lever i en relation.

Jag lider av ångest som begränsar mig, men jag känner ändå inte att det är värt att äta SSRI, pga de sexuella biverkningarna. Tabletterna hjälper ju annars väldigt bra.

Nu äter jag Mirtazapin istället endast för att slippa de sexuella biverkningarna, de hjälper ju inte lika bra tyvärr...men..men.

Hur tänker ni som äter SSRI, tycker ni att måendet går före det sexuella?, hur fungerar det att leva i en relation?

Hellre ångest men förmåga att få orgasm, än ingen ångest men totalt dött sexliv, enligt mig i alla fall.
  • Svar på tråden Ni som äter SSRI, hur tusan står ni ut med de sexuella biverningarna??
  • lykantrophona

Jag åt et SSRI-preparat mot depression ett tag. Men jag kunde inte heller få orgasm (lusten var ungefär densamma dock). Jag fick byta ganska snabbt till Voxra, som är ett annat slags preparat, som hjälpte med humöret men inte hade samma biverkningar.

Så mitt svar, nej, jag stod inte ut utan klagade istället.

• Anonym (Öva)

Min förmåga att få orgasm kom tillbaka några månader efter att jag började med SSRI och sen funkade allt normalt igen. Det krävdes dock mycket övning,onani. Fick lära mig komma på nytt.

• Anonym (Jag)

Själv mådde jag så dåligt att en tappad sexlust inte var ett högt pris att betala för att slippa eländet. Står man inte ut med det undrar jag så smått om man är tillräckligt dålig för att behöva medicin. Jag menar, de har ju många biverkningar och för lätta till måttliga tillstånd finns ju en rad andra behandlingsalternativ som inte ger biverkningar alls.

• Anonym (Bettan)

Jag stod inte ut så jag fick en medicin till som skulle motverka de sexuella biverkningarna, buspiron heter den och det fungerar kanon :)

Känner mig precis som innan på det planet och dessutom har den minskat min ångest ännu mer!

• Limaliie

Äter cipralex sen 2008 och har inte tappat varken lusten eller förmågan till orgasm...

• Anonym (Tjej29)
    Limaliie skrev 2014-05-20 23:08:28 följande:
    Äter cipralex sen 2008 och har inte tappat varken lusten eller förmågan till orgasm...
    Det låter ju superbra. Kanske ska prova Cipralex då.

Jag som i vanliga fall har lätt för att få orgasm, fick jätteproblem i alla fall med Sertralin.
  • Anonym (Tjej29)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-05-20 23:02:41 följande:
    Jag stod inte ut så jag fick en medicin till som skulle motverka de sexuella biverkningarna, buspiron heter den och det fungerar kanon :)
    Känner mig precis som innan på det planet och dessutom har den minskat min ångest ännu mer!
    Jag vet att man kan lägga till det, men det verkar inte funka för alla, men det är ju värt att prova, kul att det funkar så bra för dig
  • Anonym (Depp)

Jag var väldigt deprimerad så sexlusten var borta oavsett. Men efter typ 6-7 mån kom den tillbaka sakta med sertralin.

• Anonym (O)

Själv har jag varken sexlust eller äter antidepressiva... Så för mig vore det ingen skillnad :(

• Anonym (Tjej29)
    Anonym (O) skrev 2014-05-21 08:52:06 följande:
    Själv har jag varken sexlust eller äter antidepressiva... Så för mig vore det ingen skillnad :(
    Ajdå, det låter ju inget vidare...
Svar på tråden Ni som äter SSRI, hur tusan står ni ut med de sexuella biverningarna??