TS, vid stor viktminskning som inte är under kontroll ska man ALLTID konsultera en doktor. I ditt fall förmodligen skolhälsovården.
Det finns en mängd orsaker till att man kan rasa i vikt, utan att det måste vara livsfarligt, men det kräver också att man är under observation. Det händer saker i kroppen när vi tappar vikt snabbt.
Själv har jag tex en tumörsjukdom på min bukspottkörtel som "jojjar" min vikt runt 30 kg upp/ned, beroende på medecinering, status och vad jag (kan/vill) äter. Och för min kropp, med tanke på min kroniska sjukdom, är det "normalt". Men det är det självfallet inte för normaliteten av befolkningen, och skall inte vara.
Har svårt att tänka mig att du som 14 åring ligger i någon riskzon för någon allvarligare sjukdom, däremot iom puberteten, finns givetvis en mängd hormoner som påverkar allt från din aptit till din förbränning i kroppen. Och kanske att du är inne i en period där du skulle behöva fylla på dina lager lite extra? Sånt kan enkelt lösas på din vårdcentral. Huvudsaken, är att grundutreda att det inte är något sjukligt bakomliggande.