Babyskyddet som babysitter!
Någon som tänker använda babyskyddet både i bilen och som babysitter? Då spar man ju pengar genom att inte köpa en enkom babysitter, någon som tänker göra så? Det lär ju fungera lika bra...
Någon som tänker använda babyskyddet både i bilen och som babysitter? Då spar man ju pengar genom att inte köpa en enkom babysitter, någon som tänker göra så? Det lär ju fungera lika bra...
babysitter är det en sådan där ståltrådsmojäng med tyg som bebisen ligg/sitter i o gungar?
För den har väl en nyfödd inte så kul i i början, men sen tror jag att det är bra o ha.
Så den första tiden är nog bebiskyddet bra nog att sitta i o glo :)
Jag har bara hört att för deras känsliga ryggar ska de inte sitta i babyskyddet mer än nödvändigt. En babysitter kan man ju justera så ryggen inte blir böjd.
I babyskyddet ska de små inte sitta längre stunder.
En babysitter är utformad för att barnen ska sitta i den, inte långa stunder, men ändå.
Så mitt tips är att köpa både och.
Babyskyddet är som sagt inte till för att sitta längre stunder i. Kanske avgör också vilken modell man har, men i min bruksanvisning (Maxi Cosi) står det att bebisen inte ska sitta regelbundet i babyskyddet längre stunder.
Jag har t.o.m. läst att dom inte ska sitta i babyskyddet mer än 20 minuter.. med vissa undantag då. De är ju mycket mer böjda än babysittern.
Nej, man ska ha en babysitter med ställbar rygg med platta i tyget. De är bättre för deras ryggar.
Men visst kan bebben gunga en stund hos svärmor i skyddet om det inte är 1 timmes bilfärd dit...
Men man ska inte ha det som babysitter hemma.
säger som de andra.. ska inte använda skyddet mer än nödvändigt.
men å andra sidan behöver det inte bli dyrare. jag ska INTE ha en babysitter.
bättre att satsa på ett babygym med filt eller dubbelvikt täcke på golvet.
bättre för barnets rygg och utveckling. dessutom ska barnen inte sitta i babysitter för tidigt heller, tidigast vid 3 månader.
satsa på golvet istället e mitt tips.
Men tänk på alla europeiska bebisar som sitter i sina bilstolar som klickats på ett barnvagnschassi, de borde ju ha ryggbesvär allihopa!
Jag tänker på att det blir mycket varmare att sitta i ett babyskydd än i en babysitter. Vi har haft både och.
Babyskyddet ska förstås inte användas länge på ett barnvagnschassi heller. Det är bara om man typ glömt mjölken eller liknande.
Håller med underbara jag om att en babysitter egentligen inte behövs. Vi tänker nog satsa på en rejäl filt på golvet i stället.
tror jag kommer att använda babyskyddet som babysitter. Så bra nackstöd i den också. Onödigt att köpa en babysitter anser jag..