• Kattenihatten

Tillbaka till gamla jobbet?

Jag har jobbat på ett företag i 5 år och sade upp mig för en tid sedan för att jag var missnöjd med vissa saker. Under uppsägningstiden (3mån) hände flera förändringar kring det jag var missnöjd över och jag började ångra min uppsägning lite. Jag sa dock inget utan slutade och började mitt nya jobb enligt plan. Jag har nu jobbat på nya jobbet ca 3 veckor och VANTRIVS. Jag längtar tillbaka till mitt gamla! Har någon erfarenhet av att få tillbaka till ett jobb man slutat från? Reaktioner från kollegor och chefer och andra? Många sa att jag var välkommen tillbaka när jg slutade men jag tycker att det känns pinsamt att komma krypandes med svansen mellan benen... Hur reagerar folk?

• Svar på tråden Tillbaka till gamla jobbet?
  • Pathfinder
    Kattenihatten skrev 2014-05-18 22:25:30 följande:
    Jag har jobbat på ett företag i 5 år och sade upp mig för en tid sedan för att jag var missnöjd med vissa saker. Under uppsägningstiden (3mån) hände flera förändringar kring det jag var missnöjd över och jag började ångra min uppsägning lite. Jag sa dock inget utan slutade och började mitt nya jobb enligt plan. Jag har nu jobbat på nya jobbet ca 3 veckor och VANTRIVS. Jag längtar tillbaka till mitt gamla! Har någon erfarenhet av att få tillbaka till ett jobb man slutat från? Reaktioner från kollegor och chefer och andra? Många sa att jag var välkommen tillbaka när jg slutade men jag tycker att det känns pinsamt att komma krypandes med svansen mellan benen... Hur reagerar folk?
    Äsch... eftersom många sa att du var välkommen tillbaks är det väl bara att testa? Bättre det än fortsätta där du vantrivs? Go for it! Glad
  • Amanda84

Jag tror att det är viktigt att du förklarar varför du slutade och varför du är tillbaka. Jag har haft två kollegor som har slutat och kommit tillbaka igen. De har bemötts olika.

Folk var misstänksamma under ett helt år mot den ena kollegan, eftersom de inbillade sig att hon bara kom tillbaka tills hon hade hittat något som var bättre, och trodde att hon egentligen letade efter någonting annat och snart skulle säga upp sig igen.

En annan kollega som sade som det var möttes inte alls av samma misstänksamhet: "Jag trodde att det skulle vara bättre där, men insåg att det inte var det. Jag antar att jag förhastade mig lite och inser nu att jag faktiskt trivdes väldigt bra här och mer er alla så det är därför jag kommer tillbaka."

• Kattenihatten
    mannagryn skrev 2014-05-22 18:01:46 följande:
    Ge det nya jobbet en chans kanske? Tre veckor är ingen lång tid.
    Jag vet att det är kort tid men jag vet att det är fel. Jag är såpass gammal och har jobbat så många år att jag vet när det är rätt och fel. Jag kommer nog inte att gå tillbaka till mitt gamla jobb men jag kommer inte heller att stanna kvar där jag är utan söka mig vidare. 
  • korfu08

TS gjorde samma som du, jag jobbade på ett företag som redovisningsansvarig vi var för få, jag sa upp mig det kom ut en tjänst som var min drömtjänst på gamla jobbet där jag slutade. Började det nya jobbet och vantrivdes. Och det gamla jobbet ville mer än gärna ha mig tillbaks, så jag kom tillbaks till gamla jobbet i maj och fick den nya tjänsten jag ville ha, så idag stormtrivs jag med arbetsuppgifter och kollegor och de ser minsann till att jag inte jobbar ihjäl mig, de vill inte att jag slutar igen. Jag tog det bästa beslutet i mitt liv och fick också möjlighet att istället jobba som controller vilket jag länge velat och det känns som en utveckling för mig, stormtrivs. Så TS följ ditt hjärta om möjlighet att gå tillbaks till gamla jobbet finns och du önskar det, hör av dig till dem och fråga. Min chef blev överlycklig när jag ville komma tillbaks.

Svar på tråden Tillbaka till gamla jobbet?