• Anonym (Vadköpa?)

Skummadrass till en sjukligt överviktig?

Ska köpa madrass till en som är överviktig....drygt 170 kg ....var inne på jysk o fick då veta att en skummadrass var det bästa, kan det verkligen stämma?
    Visst är den skummadrassen hon visade lite tjockare, men är den inte för mjuk?
    Kunde ju inte provliga den då min vikt är långt ifrån samma.
    Ska inte en så pass stor person ha en fast madrass?
    Den h*n har nu har fjädrarna pajat på o personalen på jysk sa att det finns inga fjädrar som håller.

Råd tack.

• Svar på tråden Skummadrass till en sjukligt överviktig?
  • Jesper f

Jag är nog benägen att hålla med Jysk. Om vi vänder på det, vad annars för material ska hålla för den vikten?

• Anonym (Vadköpa?)

Jag tänker att h*n kommer att hamna på golvet. Alltså att madrassen är så mjuk att den pressar ner o blir platt.
    H'n har haft sin resårmadrass i nästan 2 år så fjädrarna höll iaf så länge.

Får nog bli en sån iaf. Vert inte vad jag ska göra annars, då resårmadrassen måste beställas.

• alexs mamma

Måste nog säga att om madrassen med fjädrar gått sönder redan efter 2 år är det ett tydligt tecken på att den inte håller. Jag har nu haft min madrass med fjädrar i över 10 år och det funkar säkert 5 år till om inte längre. En riktigt tjock skummadrass tål nog mer eftersom den fördelar vikten mer jämnt tänker jag. hade gått på det som proffsen säger. Om du inte tror dem på jysk, ring runt till fler butiker som säljer madrassen och hör dig för...

• Anonym (tips)

Det finns företag som man kan måttbeställa skumplast ifrån, till båtdynor, soffkuddar och allt möjligt annat. Där kan man få något som är tjockare och fastare än det jysk har att erbjuda.

• Anonym (Vadköpa?)

Tänkte ringa till en annan jyskaffär o höra.
    Tyvärr är det ju en kostnadsfråga.
    H*n halvsitter upp, uppbullad med en massa kuddar, o då blir min fundering på hur detta funkar med skum.
    O så är frågan om h*n ens kommer upp från en sån. Skum är ju inte lika fast som en resår, o något lägre.

Så typiskt att det skulle hända nu då h*n varit så duktig o väger betydligt mycket mindre än för något år sen.
    Utan op.

• nyans
    Anonym (Vadköpa?) skrev 2014-05-20 08:06:17 följande:
    Tänkte ringa till en annan jyskaffär o höra.
    Tyvärr är det ju en kostnadsfråga.
    H*n halvsitter upp, uppbullad med en massa kuddar, o då blir min fundering på hur detta funkar med skum.
    O så är frågan om h*n ens kommer upp från en sån. Skum är ju inte lika fast som en resår, o något lägre.

Så typiskt att det skulle hända nu då h*n varit så duktig o väger betydligt mycket mindre än för något år sen.
    Utan op.
    Hur mycket har h*n råd att betala?

Det finns ju människor som väger flera hundra kg, så det måste ju finnas madrasser som håller för dem, men man måste kanske specialbeställa.
  • Anonym (Vadköpa?)

Vet inte hur mycket h*n får, men h*n är sjukskriven sen några år o innan dess jobbade hon inte heltid o hade ett lågbetalt jobb.

• ThisIsMe

Har ni hört med Landstinget om de kan hjälpa till? Hen kan mycket väl ha rätt att få en specialmadrass.

• Anonym (Vadköpa?)
    ThisIsMe skrev 2014-05-20 15:54:20 följande:
    Har ni hört med Landstinget om de kan hjälpa till? Hen kan mycket väl ha rätt att få en specialmadrass.
    Nej, det hade jag ingen aning om. Det ska jag kolla upp. Tack.
  • Anonym (Vadköpa?)

Har nu ringt till 2 andra jyskbutiker o ingen utav dem rekommenderade skummadrassen. Tvärtom.
    Den ena rekommenderade en resårmadrass som var väldigt dyr, medan den andre var så pass ärlig att hon erbjöd sig ringa till Hilding som gör madrasserna för att ta reda på vilken som skulle passa bäst.
    Får se vad svaret blir, men någon skum blir det inte.

Tack för era svar.

• NaCl
    ThisIsMe skrev 2014-05-20 15:54:20 följande:
    I regel får man inga hjälpmedel alls längre och möjligen hyra. En madrass har jag svårt att tänka mig hör till det.
  • Eza

Jag hade valt en tempur, alla gånger om. Dom är lika bra oavsett kroppsvikt.

Svar på tråden Skummadrass till en sjukligt överviktig?