• Snövit81

BF Augusti söker vänner Kungsholmen

Hej

Nu kommer min löjliga fråga kanske men för mig är den oerhört viktig. Jag är en tjej på 30 år och fick besked 2012 att jag inte kunde få barn,. Jag och min man sökte vård i olika länder, gick till en massa kliniker i hopp om att någon kunde hjälpa oss. MEN så var det en läkare på ett sjukhus i Stockholm som hänvisade oss till en klinik i utlandet för att kunna få hjälp med äggdonation då sista utvägen var det. Jag har nu utfört en äggdonation och är beräknad att föda i augusti men söker vänner som också har utfört en äggdonation. Syftet är att ta en kopp kaffe på något café och bara prata om hur just du känner. '
    Jag ska få en kurator att få prata om mina känslor efter förlossningen men ärligt talat så tror jag inte ens att vi kommer prata samma språk då den personen omöjligt kan leva sig in i mina känslor.

Skulle uppskatta såååå mycket om ni kunde ta er den tiden och läsa igenom mitt inlägg.

Tack Snövit

• Svar på tråden BF Augusti söker vänner Kungsholmen
  • Freddy80

Hej! Härligt att höra att ni blivit gravida! Ni kanske redan fått er bebis? Hoppas ni mår bra. Vi gjorde äggdonation och i november 2013 föddes vår lilla kille. Lycka! Jag tog också hjälp av en kurator under behandlingen. Men under graviditeten och nu efter så får jag inte gå kvar. Det finns många tankar som jag skulle vilja prata om, men som du säger så vill man prata med någon som vet och förstår.

Jag bor också på Kungsholmen och är mammaledig???? Inboka gärna mig!

• Löparnörden

Varför har jag inte sett denna tråd förut?

Först grattis till graviditet Snövit, ni kanske redan fått er bebis.

Jag bor också i Stockholm och är föräldraledig med en äggdonationstjej som blir 1 år nu i augusti. Ses också gärna och fikar

• Kvinna72

Hej och Grattis till Er!
    Få jag vara lite nyfiken och fråga vart ni gjort äggdonation någonstans?
    Går i äggdonations tankar och tar gärna mot tips osv? Inboxa mig annars om ni inte vill skriva här.
    Kram

• Löparnörden
    Kvinna72 skrev 2014-08-12 22:20:27 följande:

Hej och Grattis till Er!
    Få jag vara lite nyfiken och fråga vart ni gjort äggdonation någonstans?
    Går i äggdonations tankar och tar gärna mot tips osv? Inboxa mig annars om ni inte vill skriva här.
    Kram

Hej

TackSkrattande
    Har gjort äggdonation här hemma I Sverige på Karolinska Huddinge. Håller på att planera syskon. Har Inga ägg kvar här så denna gang blir det utomlands på IVF Riga I Lettland.
    Svarar gärna på frågor, blir det för personligt tar vi det i inboxenFlört

• Freddy80

Hej! Vi har också varit på Huddinge. Vi vill testa att skaffa ett syskon så småningom, vi har ett fruset embryo kvar. Fungerar inte det så funderar vi också på Riga. Men man får väl se hur det känns då, ett steg i taget...

Hur snabbt kan ni starta i Riga? Håller tummarna!!

• Löparnörden
    Freddy80 skrev 2014-08-14 22:57:10 följande:

Hej! Vi har också varit på Huddinge. Vi vill testa att skaffa ett syskon så småningom, vi har ett fruset embryo kvar. Fungerar inte det så funderar vi också på Riga. Men man får väl se hur det känns då, ett steg i taget...

Hur snabbt kan ni starta i Riga? Håller tummarna!!

Hej!

Ja vi är många som varit på Huddinge här i forumet:)

Önskar så att vi haft ägg kvar här hemma så man slapp processen och kostnaden med att åka utomlands. Men det känns spännande.

Kan rekommendera Riga, de är väldigt proffsiga och snabba.
    Tog kontakt med dem nu i början av Augusti och har redan fått behandlingsplan och så blir det insättning i början av oktober. Så det går fort.
    Tack:)

• Längtar12345

Hej
    Vilket bra initiativ, synd att jag bor i Göteborg! Är gravid mha äggdonation på SU. BF i början på december.

• Snövit81

Hej alla.. Gud va kul att höra att ni har läst inlägget.. Jag var tvungen att förlösa när jag tyvärr var i vecka 33:(( .. Jobbigs tider på sjukan..
    Men idag är HON frisk:))) idag är hon 2 månader ;)) jag vill såååå gärna träffa er.. Inbokar er..

• Löparnörden
    Snövit81 skrev 2014-08-21 00:44:06 följande:

Hej alla.. Gud va kul att höra att ni har läst inlägget.. Jag var tvungen att förlösa när jag tyvärr var i vecka 33:(( .. Jobbigs tider på sjukan..
    Men idag är HON frisk:))) idag är hon 2 månader ;)) jag vill såååå gärna träffa er.. Inbokar er..

Grattis till flickan. Skönt att hon mår bra även om ni fick en tuff start.
    Inboxa mig gärnaGlad
  • Löparnörden
    Snövit81 skrev 2014-08-22 17:47:33 följande:

Löparnörden jag har inbokat dig .. Kan du se om du har fått något från mig!

Har inte fått något från dig. Jag testar att inboxa dig
  • Freddy80

Grattis till lilltjejen!! Vad skönt att det har gått bra.

Försök gärna inboka mig också!

• Snövit81

Freddy80 jag har skickat mina kontakt uppgifter till dig, skumt att du inte har fått.. Kan inte du göra ett försök? Fick precis mail frön Löparnörden, skulle vara trevligt om vi kunde ses snart:)))))

• Freddy80
    Snövit81 skrev 2014-08-24 23:42:05 följande:

Hej Freddy80.. Jag har skickat mail till dig, har du fått den?

Hej! Jag har fått det!
Svar på tråden BF Augusti söker vänner Kungsholmen