• 3llie

Studentklänning för överviktig

Hej!

Jag har nu varit runt och letat studentklänning men insett att de flesta får det att se ut som att min röv är megastor. Jag vill jättegärna ha en fin klänning på studenten men mina extrakilon kring höfterna, midjan och låren gör det omöjligt. Har ni tips på någon fin klänning jag kan köpa? Helst vit såklart. Den får inte sitta åt för mycket, jag vill inte behöva gå och dra in magen hela tiden.

P.S Jag vet att man ska vara nöjd med hur man ser ut och allt det där, så ni behöver inte säga det. Kom bara med förslag på klänningar är ni snälla :)

• Svar på tråden Studentklänning för överviktig
  • La Lola

Storlek?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 3llie

I klänningar så mellan 38-40. Beror på vart man köper

• SANOJ

Om du har storlek 38-40 i kläder så kan du ju köpa klänning i vilken affär som helst?

• Stårschan

Köp en storlek större så slipper du dra in magen. Det handlar ju om helt vanliga klänningsstorlekar.

Om du är smal upptill och bredare över baken kanske du har lättare att hitta en snygg blus och kjol istället för att ha hel klänning?

• 3llie
    SANOJ skrev 2014-05-19 15:07:13 följande:
    Om du har storlek 38-40 i kläder så kan du ju köpa klänning i vilken affär som helst?
    Det är inte var som är problemet. Problemet är att de flesta klänningar dras ihop i midjan vilket får mig att se jättestor ut. Jag vill ha en klänning som liksom mest hänger. Kanske någon fin typ drapering över brösten och sen bara hänga.
  • SANOJ

nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/klänningar/glamorous-100212/strap-long-dress-737312-2350/ Något sånt då? Den är ju ganska lös och faller fint.

• La Lola
    3llie skrev 2014-05-19 14:57:19 följande:
    I klänningar så mellan 38-40. Beror på vart man köper
    Jaha? Jag trodde du letade klänning i en stor storlek.....då hade jag kunnat komma med förslag.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Studentklänning för överviktig