Kurs för att lära sig städa och organisera hemma.
Hej.
Jag UNDRAR om det finns en kurs, eller någon som kommer hem till ens hem och lära en hur man städar och organiserar sitt hem?
Jag har sökt på nätet, men inte funnit något. Är det någon här som vet?
Jag har en sambo som inte vet hur man städar, hon har aldrig lärt sig. Själv vill jag ha det välstädat, annars mår jag dåligt.
Nu går vi på vårt femte år tillsammans med en pojke på snart tre år, och inget har förändrats.
Det är jag som städar, plockar upp hennes saker, tvättar, diskar och lagar maten. Hon kastar allt på golvet, smutsigt, rent, hårnålar, papper, allt möjligt.
När jag storstäder, så är det rent i c:a en dag, sedan är det total oordning. Jag har försökt lära henne, men det verkar finnas en psykologisk spärr i henne mot att städa och plocka undan efter sig.
Hon verkar gå mycket efter lust - allt ska vara lustbetonat, vilket är något som driver mig till vansinne då det är jag som får ta hand om allt hemma.
Här hemma ser det oftast ut som en orkan - allt ligger i drivor på golvet - det ser kort sagt ut som en knarkarkvart. Hon förstår allvaret i situationen och vill få hjälp - men var ska man vända sig?? Vi behöver en städcoach som lär henne att städa hemma, hjälper henne att organisera, en utomstående person med förståelse i psykologi, som kan hjälpa henne att ändra hennes mönster.
Vi är villiga att betala väldigt gott för detta, men var vänder man sig? Någon som vet?