ni som gjort tul i runt v 32, hur stor var bebisen?
Som tråden lyder, ni som gjort tul runt v 32 hur stor beräknades bebisen vara? Väntar en son med bf juli, ska göra tul 21/5 fått två stora flickor tidigare
Som tråden lyder, ni som gjort tul runt v 32 hur stor beräknades bebisen vara? Väntar en son med bf juli, ska göra tul 21/5 fått två stora flickor tidigare
Nej det låg på 32 då tror jag...har följt veckorna med samma antal centimeter....
De gjorde en vikt uppskattning på min bebis i v30-31, min bebis visade sig vara liten minus 16. Då låg den på ca 1,7 kg typ, kommer inte ihåg exakt.
De kollade lite extra för att se att bebisen mådde bra, och de jämförde med hur stor min son var när han föddes, han låg på 3000prick och då tyckte de att det verkade bra, och lät som att våran kommande bebis kommer bli ungefär lika stor när det är dax.
Jag märker dock att min barnmorska mäter magen flera gånger när hon ska skriva ur mycket magen vuxit så hon gör mig lite orolig, vi har legat på medel strecket men nu såg jag att det börjar hamna straxt under medel strecket. Har dock en lite flamsig barnmorska så ibland är jag brydd över om hon har koll alls.
hon har aldrig koll på när vi ska ha barn och vilken vecka vi är i, så hon kan säga hel tokiga saker och sen ändra sig när hon insett hur långt gångne vi är.
Min bebis beräkandes väga 1725g vid TUL i vecka 32. Det var -3% men räknas som normalstor då det är inom felmarginalen. Jag är beräknad 9/7.
Jag har ganska litet SF-mått 29 i vecka 32 men tror det beror på att min bebis endast ligger på höger sida så min mage är sned. Blir lite konstigt att mäta där magen är nästan tom...
I v.27+2 vägde min lilla 1354 g 18,2% förstor. Och i 30+2 1946g och 18% förstor. Blir Tul varannan vecka fram till förlossningen nu!
Var på tul idag låg på +7 % går in i v 32 imorgon (31+0) mitt sf mått låg på 32. Så runt 4 kg guldklimp väntas komma i juli!
i v32 beräknades vår lilla väga 1700g vilket innebär -6.4%