• Frida Andersson

ni som gjort tul i runt v 32, hur stor var bebisen?

Som tråden lyder, ni som gjort tul runt v 32 hur stor beräknades bebisen vara? Väntar en son med bf juli, ska göra tul 21/5 fått två stora flickor tidigare

• Svar på tråden ni som gjort tul i runt v 32, hur stor var bebisen?
  • Jacqueline
    Frida Andersson skrev 2014-05-19 16:36:29 följande:

Som tråden lyder, ni som gjort tul runt v 32 hur stor beräknades bebisen vara? Väntar en son med bf juli, ska göra tul 21/5 fått två stora flickor tidigare

Min lille bulle var beräknad att väga 2374 då ,fick ingen "BF-vikt" men han låg på 16%+
  • Frida Andersson
    Jacqueline skrev 2014-05-19 17:38:24 följande:
    Min lille bulle var beräknad att väga 2374 då ,fick ingen "BF-vikt" men han låg på 16%+

Hade du högt sf mått?
  • Jacqueline

Nej det låg på 32 då tror jag...har följt veckorna med samma antal centimeter....

• Frida Andersson
    Jacqueline skrev 2014-05-19 18:07:57 följande:
    Nej det låg på 32 då tror jag...har följt veckorna med samma antal centimeter....

Spännande det där. Hade bf mått 30 i v 28 och ska ju mätas igen efter tul. Sakta dagarna går när man länktar så!
  • Jacqueline
    Frida Andersson skrev 2014-05-19 18:13:53 följande:

Spännande det där. Hade bf mått 30 i v 28 och ska ju mätas igen efter tul. Sakta dagarna går när man länktar så!
    Hehe jag vet^^

Är i vecka 36+0 nu så jag hoppas på att det ska färdigväntat för min del snart...
  • Randiga jag
    Frida Andersson skrev 2014-05-19 16:36:29 följande:
    Min lilla beräknades väga 1876 i v 32, -3,6% och mitt sf-mått var 32 eller 33 då.
  • Frida Andersson
    Randiga jag skrev 2014-05-20 11:48:51 följande:
    Min lilla beräknades väga 1876 i v 32, -3,6% och mitt sf-mått var 32 eller 33 då.

Vet ju att det säkert är så olika men är skönt att ha lite att jämföra med
  • Liinda

De gjorde en vikt uppskattning på min bebis i v30-31, min bebis visade sig vara liten minus 16. Då låg den på ca 1,7 kg typ, kommer inte ihåg exakt.
    De kollade lite extra för att se att bebisen mådde bra, och de jämförde med hur stor min son var när han föddes, han låg på 3000prick och då tyckte de att det verkade bra, och lät som att våran kommande bebis kommer bli ungefär lika stor när det är dax.
    Jag märker dock att min barnmorska mäter magen flera gånger när hon ska skriva ur mycket magen vuxit så hon gör mig lite orolig, vi har legat på medel strecket men nu såg jag att det börjar hamna straxt under medel strecket. Har dock en lite flamsig barnmorska så ibland är jag brydd över om hon har koll alls. 

hon har aldrig koll på när vi ska ha barn och vilken vecka vi är i, så hon kan säga hel tokiga saker och sen ändra sig när hon insett hur långt gångne vi är. 

• Frida Andersson
    Liinda skrev 2014-05-20 13:18:11 följande:
    De gjorde en vikt uppskattning på min bebis i v30-31, min bebis visade sig vara liten minus 16. Då låg den på ca 1,7 kg typ, kommer inte ihåg exakt. De kollade lite extra för att se att bebisen mådde bra, och de jämförde med hur stor min son var när han föddes, han låg på 3000prick och då tyckte de att det verkade bra, och lät som att våran kommande bebis kommer bli ungefär lika stor när det är dax. Jag märker dock att min barnmorska mäter magen flera gånger när hon ska skriva ur mycket magen vuxit så hon gör mig lite orolig, vi har legat på medel strecket men nu såg jag att det börjar hamna straxt under medel strecket. Har dock en lite flamsig barnmorska så ibland är jag brydd över om hon har koll alls.  hon har aldrig koll på när vi ska ha barn och vilken vecka vi är i, så hon kan säga hel tokiga saker och sen ändra sig när hon insett hur långt gångne vi är. 

När man väl träffar sin bm vilket inte är ofta vill man ju ha så tydliga svar som möjligt, speciellt om man känner sig orolig eller fundersam. Jag har ju fått tvp stooora flickor tidigare. Nr ett på 4625 som blev akut snitt och nr två kom med planerat snitt och vägde 4255. Nu 7 1/2 år senare ska vi få en pojke oxå med planerat snitt. En del säger att pojkar ofta blir större. Så orolig... mitt sf mått ligger på översta kurvan. Göra tul imorgon sen träffa min bm
  • MEW85

Min bebis beräkandes väga 1725g vid TUL i vecka 32. Det var -3% men räknas som normalstor då det är inom felmarginalen. Jag är beräknad 9/7.

Jag har ganska litet SF-mått 29 i vecka 32 men tror det beror på att min bebis endast ligger på höger sida så min mage är sned. Blir lite konstigt att mäta där magen är nästan tom...

• Svea 123

I v.27+2 vägde min lilla 1354 g 18,2% förstor. Och i 30+2 1946g och 18% förstor. Blir Tul varannan vecka fram till förlossningen nu!

• Frida Andersson

Var på tul idag låg på +7 % går in i v 32 imorgon (31+0) mitt sf mått låg på 32. Så runt 4 kg guldklimp väntas komma i juli!

• puff01

i v32 beräknades vår lilla väga 1700g  vilket innebär -6.4%

Svar på tråden ni som gjort tul i runt v 32, hur stor var bebisen?