• Anonym (Kille)

Jag är störtkär i min kusin...

För att göra en lång historia kort så har jag blivit dökär i min släkting. Jag är 22 och hon är 21. Jag bor i Stockholm och hon bor i Jönköping. För tre månader sedan hade vi en släktträff. Jag hade aldrig träffat henne förut. På släktträffen fick jag syn på henne och mitt hjärta slog en vålt. Jag skjöt undan släkttankarna och såg bara henne. Vi började prata och kommjättebra överens. Vi sa att vi skulle hålla kontakt och bytte Facebook. Sedan dess har vi chattat, bytt nummer och träffats. Nu är vi i princip ihop och kan inte tänka mig att träffa någon annan...inte hon heller. Både hon och jag är svenskar, så det kanske inte är så vanligt att släktingar blir tillsammans. Jag har pratat med mamma om detta, jag berättade det för henne igår. Hon tyckte inte om detta. Hon rådde mig sluta träffa henne innan jag börjar älska henne. Men det går inte. Jag kan inte sluta upp kontakten med henne.

Min släkting som jag dejtar däremot har inte berättat för sina föräldrar. Hon vet att de kommer reagera starkt på det. Min pappa vet inget heller. Mamma sa "det är bättre att pappa inte vet, men bryt upp med henne innan det kommer fram".

Släktskapet är att min pappa och hennes mamma är halvsyskon (de ha samma mamma), så vi är halvkusiner jag och hon. Men eftersom vi aldrig har träffars innan (pga tidigare familjesituation) så ser jag inget fel i detta.

Ohh...jag kan inte bara bryta upp sådär...jag vill verkligen ha henne och hon vill ha mig. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Jag är störtkär i min kusin...
  • whydoyoucare

Enligt lag så har ni rätt till att vara tillsammans, gifta er o h hela köret. Kör på. Vad andra säger hör inte till saken. Hade ni varit olagliga så hade det varit en annan sak

• Momalicious

Precis. Ni gör inget fel enligt lag. Och ärligt talat, eftersom ni inte haft en kontakt under era liv så ser jag inget konstigt med det heller.

Svar på tråden Jag är störtkär i min kusin...