• MyLudvig14

    Behöver hjälp!

    Jag skulle behöva er hjälp, min dotter och hennes bästa vän vill resa ensamma till Göteborg en helg, vi bor i Stockholm. Tjejerna fyller 16 år i år. Dom vill ta tåg, bo på hotell, shoppa och gå på Liseberg. Min första reaktion på detta var såklart NEJ NEJ NEJ! 
    Enligt min dotter så får ALLA åka i väg ensamma på sånna här saker. 
    Vad tycker NI ? är hon för ung? hur har ni gjort med era ungdomar? 
    Tacksam för svar <3

  • Svar på tråden Behöver hjälp!
  • sixten

    Men snälla nån, dom är 16 år förihelvete inte 12. Hade det varit en utlandsresa själva vore det en annan sak. Jag tågluffade genom hela Sverige när jag var 14 år, det gick galant.

    Vad är du egentligen rädd för? Att dom missar ett tåg? Tror det går tåg direkt från sthlm - gbg, annars kan en 16 åring nog leta upp rätt tåg själv, om inte fråga vem som helst.

  • Natulcien

    Det beror väl helt på vad hon är för person. Det är så individuellt det där.
    Jag var en s.k. "duktig flicka" som barn. Mina föräldrar litade på mig (med all rätt). Jag åkte både till Stockholm som 16-åring och London som 17-åring. Båda gångerna åkte jag med en tjejkompis som var 1 år yngre. Det gick jättebra.
    Jag åkte även båt över till Skottland som 15-åring med min jämnåriga kusin och hälsade på en brevvän.

Svar på tråden Behöver hjälp!