Dömd för livet - könsherpes! Hjälp mig!
Jag, hon som alltid är så noggrann med skydd, har drabbats av pesten aka HERPES!
Jag skall ta det hela från början. Jag är singel. 20 år gammal och har i stort sett alltid varit singeln som längtar efter kärlek, men ständigt får sitt hjärta krossat. Redan innan jag drabbades av herpes har jag känt mig dömd till att vara "den eviga singeln", trots att jag är en helt vanlig tjej, men som det bara aldrig händer för.
Jag har haft sex med en del, men alltid varit noga med sex. För ett par veckor sedan inledde jag något med en kille som jag verkligen trodde det kunde bli något med. Så när det väl kommer till kritan och vi hamnar i säng med varandra har jag ingen tanke med att skydda mig. Det enda jag tänker på efter är: hoppas jag inte blir gravid. Det gick åt helvete med killen, såklart, men nu till poängen:
Några dagar efter fick jag en "spricka" i mellangården. Eftersom jag i nån vecka varit extremt noggrann med hygienen (tvättat med tvål i underlivet 2 ggr om dagen - i know, bad) och rakat mig väldigt mycket i underlivet verkade svamp vara ett rimligt svar på problemet. Jag tänkte inte så mycket mer på det.
Jag fick sedan huvudvärk och influensaliknande symptom. Efter några dagar hade jag fått som små kulor runt analen. Lätt upphöjda, finnliknande. Det brännde och sved. Kändes som knivar högg så fort jag gick. Efter mycket googlande kunde jag sätta en diagnos på mig själv: herpes.
Jag har sedan dess gått som i en dimma. Frågorna virrvlar runt i huvudet - hur täta skov kommer jag få?! (har läst 99% skräckhistorier om kvinnor som har skov 1-2 gånger i månaden) kommer jag någonsin kunna få en pojkvän?! (jag som redan innan var ledsen och kände mig oduglig - nu blir det ännu svårare!!)
Jag började med att smeta på hydrokortisonsalva när bölderna fortfarande var bölder. Det förvärrade nog det hela och det gjorde extremt ont ofta på morgonen, när jag smörjt mig kvällen innan. Sedan köpte jag Locobase Repair som inte heller verkade fungera alls - snarare förvärra! Har slutligen köpt en Aloe Vera kräm (99.6% aloe vera tror jag) som verkar vara det som hjälpt bäst.
Har äntligen, efter ca 2 veckor, börjat läka tror jag. Det ser nu ut som små sår runt analen och gör inte lika ont. Sprickan i mellangården är kvar, men inte heller den lika smärtsam. Smörjer med aloe vera flera gånger om dagen och är noga med hygienen. Har även beställt L-lysin och C-vitamin, som förhoppningsvis skall hjälpa immunförsvaret.
Har inte varit hos läkaren, då det är såpass uppenbart att det är herpes. Får jag ett skov tätt inpå detta får jag väl pallra mig dit.
Mina frågor är mest: lever ni ett normalt liv trots herpes? Hur vanligt är det egentligen att man får extremt täta skov? Får jag 1-2 skov om året kan jag ändå acceptera det och vara glad. Är bara så nojjig att det kommer drabba mig extremt, kommer inte kunna leva då knappt. Hört att första skovet skall vara värst. Men ändå.
Och även: har l-lysine hjälpt er något?
Känner mig så ensam i detta. Vågar inte prata med någon i verkligheten, känner att de kommer döma mig.