hjälp kommer inte upp på morgonen
Jag har haft problem med läggning och lite på natten och på morgonen med mitt barn i ett halvår nu.
En vanlig natt för oss ser ut så att läggningen påbörjas 20.30 ibland somnar han på 10 min ibland på 2-3 timmar.
När det tar 3 Tim brukar jag vara så sur och ledsen att det tar mig 2 Tim till att somna. Jag somnar då 1.30 och 7.00 brukar han vakna och vill upp. Jag ger honom välling och jag somnar om i min säng. Han somnar inte om och väcker mig igen efter en stund ofta med en hård örfil.
Till slut orkar jag gå upp och vi tar oss till dagis vid 9/9.30 för det mesta.
Det enda jag önskar är att jag kan lägga honom 19-20 gå och lägga mig själv senare på kvällen och gå upp kl 7 med hyfsat god sömn.
Som det är nu är det en kamp varje kväll från kl 20 som slutar med lämnande på dagis. 9.30 och man vet aldrig hur dessa timmar kommer att se ut men för det mesta är det allt annat än 'kvalitetstid' och slutar med att jag får 5-6 Tim sömn som är för lite och jag har blivit så trött av detta att jag inte kan sätta klockan och gå upp då jag behöver sova så mkt som jag kan och vara igång på jobbet framåt 10