• Pixla

Gah!!! Det är ju som att ringa när man fått Bingo!

Idag var det första dagen efter semestern för de på RMC i Linköping. Fick min mens idag och ville, enligt instruktioner jag fått, ringa de och säga att vi kan nu köra igång. De hade en timmes telefontid och jag började ringa redan några minuter innan telefontiden. Satt med luren fastlimmad vid örat i en timmes tid och det bara tutar upptaget!

Jag förstår att det är säkert jättemånga som är ivriga och vill veta saker så här efter semestern, men kan de inte ha ett nummer för allmänna upplysningar och ett för de som ska behandlas nu?
    När telefontiden var över kunde man prata in ett meddelande på telefonsvararen så skulle man bli uppringd. Har väntat hela dagen, men ingen har ringt. Det är säkert full rulle på RMC nu så här i början, men man blir ju sååå frustrerad!

• Svar på tråden Gah!!! Det är ju som att ringa när man fått Bingo!
  • FancyFace

Jo, förstår dig så väl..

Jag ringde till Sahlgrenska idag för att fråga angående egen donator.
    Man kan fixa egen donator så går det lite snabbare nämligen.
    Men den donatorn jag fixar ska inte jag använda utan den donatorn byter plats med nån annan donator om du föratår vad jag menar.

Så jag ringde idag som sagt men tyvär så hade de två barnmorskor semester fram tilloch med 10.e augusti.

Får man hålla sig en vecka till då tänkte jag.

Massa tankar snurrar runt och jag bara längtar tills jag får kallelse till Salgrenska.

Första gången jag var pratade vi rent allmänt om donation , och nästa gång ska hela jag kollas. Sist gav jag bara blod.

Lycka Till

• Pixla

Halleluja, nu har jag kommit fram till RMC. Fick ringa växeln som ställde mig i kö.
    Nu har vi bestämt att vi börjar spraya den 22. *pirr, pirr, pirr*

Angående donation så vet jag att de brukar göra så. De hittar ett annat par med donator och du får denne donatorns ägg samtidigt som din donator skänker ägg till det andra paret. Jag tror att en av anledningarna ska vara att donatorn inte ska få några känslomässiga band till "sitt" barn. Hoppas det fixar sig snabbt för er!

• Angla

Vad härligt att du kom fram...det är alltid så jobbigt. Är därför glad att jag har ett jobb med eget rum och egen telefon. Själv så börjar jag spraya den 30/8.

Kram

• FancyFace

Pixla
    Skönt att du kom fram :)

Vet du hur mycket snabbre det kommer gå om jag fixar egen donator ?

• Pixla

Angela: Jag ringde hemifrån, men fick ringa sjukhusets växel som ställde mig i kö, annars var det omöjligt att komma fram. Vi blir nästan synkisar då! =)

FancyFace , Jag kan tyvärr inget om äggdonation. =( Hoppas det går fort i alla fall!
    Kram på er!

Svar på tråden Gah!!! Det är ju som att ringa när man fått Bingo!