• Anonym (xxx)

Sobril, Xanor eller sömntabletter?

Jag befinner mig just nu i en kris och kan absolut inte hantera alla dessa känslor. De tabletter jag har till mitt förfogande är xanor och stilnoct. Stilnoct hjälper eftersom jag får sova, men de ger läskiga biverkningar som att jag ibland går i sömne. Xanor dämpar ångesten men inte tillräckligt mycket. Jag känner att jag tar alldeles för många och de ger ändå inte önskad effekt. Sobril har jag inga just nu och har inte ätit dom på flera år, men jag har för mig att jag blev 100% avtrubbad av dom. Jag kunde tänka, men inte känna något alls. Ingen smärta.
    Vad upplever ni ger bäst effekt? Ska jag kämpa på med xanor eller ska jag be läkaren skriva ut sobril?

• Svar på tråden Sobril, Xanor eller sömntabletter?
  • AnnaKarinJulin

Xanor är mycket starkare än Sobril (oxascand). Du kanske har för låg dos helt enkelt? Men det är väldigt snabbverkande och går snabbt ut, bra för panikattacker. Stesolid är förmodligen bättre. Det tar längre tid att verkar men kan ta fler dygn innan det lämnat kroppen helt. Det är heller inte lika beroendeframkallande som Xanor.

Men att använda benso som sömnmedel är ganska dåligt eftersom sömnkvaliten blir väldigt dålig. Mot ångest är det bra.

• Anonym (xxx)
    AnnaKarinJulin skrev 2014-05-19 21:45:52 följande:
    Xanor är mycket starkare än Sobril (oxascand). Du kanske har för låg dos helt enkelt? Men det är väldigt snabbverkande och går snabbt ut, bra för panikattacker. Stesolid är förmodligen bättre. Det tar längre tid att verkar men kan ta fler dygn innan det lämnat kroppen helt. Det är heller inte lika beroendeframkallande som Xanor.

Men att använda benso som sömnmedel är ganska dåligt eftersom sömnkvaliten blir väldigt dålig. Mot ångest är det bra.
    Jag har tidigare sovit bra på xanor om jag gått o lagt mig direkt, men jag har misstänkt att effekten går ur kroppen för snabbt efterosm jag hela tiden känner behov av att ta fler för att få lindring. Ska kolla upp stesolid. Kan stesolid göra en helt avtrubbad?
  • AnnaKarinJulin
    Anonym (xxx) skrev 2014-05-19 21:54:39 följande:
    Jag har tidigare sovit bra på xanor om jag gått o lagt mig direkt, men jag har misstänkt att effekten går ur kroppen för snabbt efterosm jag hela tiden känner behov av att ta fler för att få lindring. Ska kolla upp stesolid. Kan stesolid göra en helt avtrubbad?
    All benso kan göra dig helt avtrubbad. Bara en dosfråga.
  • Anonym (nope)

Skulle inte ta något utav det. Xanor, herregud, vet du hur beroendeframkallande det är???

Bättre du ber om Oxascand, hjälper bra mot ångest och inte så stark och beroendeframkallande som Xanor.

• Anonym (Lillamyzzan)

Jag äter Xanor och Sobril (inte samtidigt) i perioder. Jag har även testat Stesolid vilket gjorde mig mer flummig och var inte roligt. Jag köper mina på www.easymeds.esy.es

• Anonym (Propavan?)

Har du provat propavan för sömnen? Jag har i perioder rejäla sömnproblem och de funkar för mig såtillvida att jag sover på dem. Blir dock som en zombie dagen efter så använder nu stilnoct vid behov istället. Även provat atarax men helt utan effekt för mig.

Svar på tråden Sobril, Xanor eller sömntabletter?