• Holyrock

Gjorde hemma permanent, och jag hatar mitt hår!!

HJÄLP jag gjorde hemma permanentning i håret för ca 4 dagar sedan. Å visst det har blivit lite bättre men det ser ut som om jag har dreads! Vet inte vad jag skall göra, mitt hår är as viktigt för mig! Någon som varit med om liknande men att håret reder ut dig till slut?!

• Svar på tråden Gjorde hemma permanent, och jag hatar mitt hår!!
  • Linda Mikaelsdotter

Hej!
    En permanent är väldigt tufft för håret då man går in och bryter bidningar i håret för att forma om det. Dvs att det aldrig kommer återställas, utan den växer ut med håret. Men självklart kommer det lägga sig mer och mer.
    Mitt tips är att vårda håret så mycket du kan, mycket inpackningar och proteinrika produkter.
    Jag är frisör och färgtekniker, du får gärna besöka min hemsida om du vill ha mer tips och råd.

Ha en fin helg!

Mvh Linda
    www.lindamikaelsdotter.se

• wiggly

Det är väldigt hårt krullat i början, men det släpper med tiden. Om bara några veckor kommer du se helt annorlunda ut igen. Tvätta håret varje dag och som ovan tipsar om, gör inpackningar, helst flera i veckan. Jag har själv lyckats se ut som en pudel flera gånger, krullarna var så tajta att jag tänkte att skit, nu får jag raka av mig allt. Men det släpper. Som tur är. Fast intressant det där, jag trodde inte permanent gjordes längre, själv har jag inte permanentat mig sen åttiotalet.

Svar på tråden Gjorde hemma permanent, och jag hatar mitt hår!!