• Smurfan 81

Varm julresa med småbarn??? Tips tack!

Hej hej!

Vi hade tänkt åka någonstans där det är varmt nästa jul (alltså inte kanarieöarna eller MAllorca, utan VARMT), men vi kommer ha en 4 månaders bebis då... Är det någon som kan ge nåt bra tips? Vi hade tänkt åka med min mans föäldrar och de kan inte vara lediga mer än 1 vecka, så Thailand blir lite för långt.

• Svar på tråden Varm julresa med småbarn??? Tips tack!
  • Pingla med en åsikt

åk rakt nedåt - så slipper ni tidsskillnaden!!!

T ex Gambia, Sydafrika o s v.

• Smurfan 81

Kuba låter lite långt bort för en vecka...
    Nån som varit i Afrika med bebis? Är det inte mycket sjukdomar där?

• Mullig

Halloj!

Kan varmt rekomendera Egypen och fritidsresors Blue Village Saraya. Det var ett toppenställe!

Eget reningsverk och allt Vi åt både glass, frukt och grönsaker i två veckor uta att se minsta skymten av dåliga magar....

• Smurfan 81

Mullig
    Låter som ett bra tips! Var ni där över jul? Hur varmt var det då? Hde de "Happy Baby"-rum?

• nattinattio

till västindien har tex ving 10 dagars resor, om det kan vara nått??

• Smurfan 81

Ne, det var lite långt bort med lite för lång tidsskillnad när man har en 4-månaders tror jag...

Finns det verkligen ingenstans där det är VARMT på julen??? Måste man verkligen nöja sig med 17-18 grader, usch!

• Fru Indosaurie

Hur stor tidsskillnad är okej då? Annars finns ju en massa länder i afrika som sagt. Hur det är med vaccin för små barn vet jag dock inte..

• Smurfan 81

Tja, jag vet inte... jag tänker mest att vi kommer ha en 4-månaders bebis och jag tror inte det funkar att ställa om tiden alt för mycket. Max 3-4 timmar...

Svar på tråden Varm julresa med småbarn??? Tips tack!