• Pathfinder

Tips på studentpresent?

Min dotter tar studenten om två veckor och jag skulle vilja ge henne något vackert i present, gärna ett smycke.

Det finns härliga smycken från USA där de fäst ett antal hängen i ett halsband, ex. studentmössa, årtal för student, namn och programstenar. Tyvärr är det lite sent att beställa därifrån. Finns det något liknande i Sverige?

Tar gärna emot andra tips än på smycken också. Glad

För er som är i den åldern vad hade NI önskat er som minnesgåva från studenten?

• Svar på tråden Tips på studentpresent?
  • Nyfiken gul

jag fick en halskedja med hänge i form av studentmössa från min dåvarande sambo när jag tog studenten ,  det kändes inte aktuellt att bära den särskilt länge efteråt så den har legat i mitt smyckeskrin sedan dess (snart 20 år sedan jag tog studenten)   En fin guldkedja och guldhänge men används icke.  Så det skulle jag akta mig för att köpa,  när ska man liksom använda ett sånt smycke? 

Smycken är bra men köp i så fall något neutralt. 

Jag fick 3 par guldörhängen av min mormor o morfar och dom använder jag fortfarande.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Pathfinder

Bra tips Nyfiken gul! Kanske lite dumt att köpa något "studentaktigt" om det ändå kommer hamna i en låda. Jag får kanske be om råd av min lokala Guldshop. Något tidlöst... Glad

• Speakers Corner

Vilken bra tråd, precis vad jag behöver nu.

Eftersom fröken ska ut och tågluffa i sommar så blir det en riktigt bra ryggsäck och sen troligen en juicemaskin.
    Nån som har något bra tips på en bra juicemaskin som inte tar för stor plats och inte är för bökig att rengöra?

Svar på tråden Tips på studentpresent?