• Anonym (orkar inte)

Orkar ej heltid + tidiga mornar!!

Inom mitt yrke finns inga deltider!! Och min hälsa är allt annat än bra!! Tidiga mornar ger sömnstress, långa resor, höga krav på jobbet!! Vill byta till nåt lugnare, men vad???

Någon mer som jag??? Bryr mig inte om att jag pluggat länge till detta yrke när hälsan går i små bitar..... Och livet känns bottenlöst trist...

• Svar på tråden Orkar ej heltid + tidiga mornar!!
  • oliversykes

Om du vill ha ett lugnare jobb kanske du kan sikta in dig på något inom vården (dem kräver sällan någon typ av utbildning) eller på en butik. typ Ica? Eller som receptionist. Känner att dessa arbeten inte kan vara allt för stressiga..

• Anonym (-)

För att veta vad ett lugnare jobb är för dig så är det intressant att veta vad du jobbar som/med just nu.

• Anonym (j)
    oliversykes skrev 2014-05-20 23:05:12 följande:
    Om du vill ha ett lugnare jobb kanske du kan sikta in dig på något inom vården (dem kräver sällan någon typ av utbildning) eller på en butik. typ Ica? Eller som receptionist. Känner att dessa arbeten inte kan vara allt för stressiga..
    Då har du nog aldrig jobbat inom vården. Det är BÅDE tidiga mornar och man ska vara glad om man ens hinner gå på toaletten och ännu mindre äta på ett 8 timmars pass.
  • Anonym (!!!!)

Allvarligt???! Har du jobbat inom vården??? Där jag jobbar jobbar vi dag/kväll/natt, varannan helg + 2 extra helgpass/år!! Alla är utb uskor!! Vill man ha ett lugnare jobb är inte vården att rekommendera!
  • Anonym (orkar inte)
    Anonym (-) skrev 2014-05-20 23:07:53 följande:
    För att veta vad ett lugnare jobb är för dig så är det intressant att veta vad du jobbar som/med just nu.
    Jag jobbar som handläggare på en myndighet. Det är en statisk stress pga för mycket arbete, för lite personal, neddragningar,  växande pappershögar. Och värst av allt är arbetstiderna, 8-17, och att man inte kan variera arbetstidsmåttet ( förutom om man sjukskriver sig så klart). 
  • Waldo
    Anonym (orkar inte) skrev 2014-05-21 06:29:57 följande:
    Jag jobbar som handläggare på en myndighet. Det är en statisk stress pga för mycket arbete, för lite personal, neddragningar,  växande pappershögar. Och värst av allt är arbetstiderna, 8-17, och att man inte kan variera arbetstidsmåttet ( förutom om man sjukskriver sig så klart). 
    Men snälla du, allvarligt....?

Vi pratar om vartenda arbete i hela Sverige just nu
    Om dom arbetstiderna är det värsta du kan tänka dig vet jag inte ens vad jag ska säga. Då behöver du skaffa dig ett nattjobb.
    Och definitivt ett arbete utan någon form av ansvar eller krav på initiativ
  • Anonym (elle)
    Anonym (j) skrev 2014-05-20 23:25:59 följande:
    Då har du nog aldrig jobbat inom vården. Det är BÅDE tidiga mornar och man ska vara glad om man ens hinner gå på toaletten och ännu mindre äta på ett 8 timmars pass.
    Så farligt är det inte för alla även om du givetvis har rätt i att det finns många tunga ställen. Jag hinner både äta och gå på toaletten utan problem. Det finns typer av kvällsjobb som passar jättebra för människor som har problem på morgonen. Men jag tror tyvärr inte TS kommer få ett sånt jobb, det är kö nog för såna bland redan anställda.
  • missan75

Vilket dåligt förslag! Vården är ju i princip alltid drabbat av nedskärningar och personalen blir färre och färre. Det är (jobbade i vården i 12 år) hur stressigt som helst. Man räcker aldrig till.

Och kassan på Ica, med långa köer och sura kunder. Stress är bara förnamnet när kön aldrig tar slut....
  • Anonym (orkar inte)
    Waldo skrev 2014-05-21 06:36:33 följande:
    Men snälla du, allvarligt....?

Vi pratar om vartenda arbete i hela Sverige just nu
    Om dom arbetstiderna är det värsta du kan tänka dig vet jag inte ens vad jag ska säga. Då behöver du skaffa dig ett nattjobb.
    Och definitivt ett arbete utan någon form av ansvar eller krav på initiativ
    Verkligen onyanserat inlägg. Och dömande utan kunskap. Vad menar du egentligen? Människor är väl olika, lika mycket som stressfaktorer och behov...?! Du vet ju inget om min situation, och hur arbetet är..??
  • Anonym (-)
    Waldo skrev 2014-05-21 06:36:33 följande:
    Men snälla du, allvarligt....?Vi pratar om vartenda arbete i hela Sverige just nuOm dom arbetstiderna är det värsta du kan tänka dig vet jag inte ens vad jag ska säga. Då behöver du skaffa dig ett nattjobb.Och definitivt ett arbete utan någon form av ansvar eller krav på initiativ

Så ser inte mitt arbete ut. Hört talas om flextid? Att kunna styra sin tid och sina uppgifter mer på egen hand är starkt kopplat till trivsel på arbetet. TS, kanske kan du ta hjälp av någon jobbcoach?
  • Anonym (Telefonhora)

Bli telefonhora. Helt seriös.

Svar på tråden Orkar ej heltid + tidiga mornar!!