• LiaSthlm

Brutet ben!

Min dotter bröt benet igår och är gipsad hela benet. Hon är 6 år.

Läkaren på akuten sa att vi skulle vara hemma 3 veckor men jag hoppas ju att hon kan gå något i skolan så hon inte blir borta hela terminen ut. Hur har andra gjort?
    Jag kommer hämta en rullstol imorgon så vi iaf kan gå ute lite.
    Hur göra vid toalettbesök? Är ju tungt att hålla henne men det är enda alternativet just nu innan gipset torkat helt.

Hon säger att det gör ont, bär brukar smärtan bli bättre?

Vill ha alla tips på hur vi kan underlätta dagarna!

• Svar på tråden Brutet ben!
  • viseversa

Blir nog svårt med skolan. Du får fråga lärarna bad dom säger. Men kan hon inte gå hur ska hon då kunna vara i skolan hela dagarna?

• Rocket Mania
    viseversa skrev 2014-05-21 08:16:13 följande:
    Blir nog svårt med skolan. Du får fråga lärarna bad dom säger. Men kan hon inte gå hur ska hon då kunna vara i skolan hela dagarna?
    I min unges parallellklass finns en rullstolsburen flicka, hon går i skolan varenda dag utan problem.
  • viseversa

Ja men så länge hon har ont är det svårt. Sen beror det ju på hur skolan ser ut. Är det mycket trappor kan det bli svårt. Klart man ska gå i skolan som rullstolsburen men kanske inte när man just brutit benet.

• Rocket Mania
    viseversa skrev 2014-05-21 08:52:18 följande:
    Ja men så länge hon har ont är det svårt. Sen beror det ju på hur skolan ser ut. Är det mycket trappor kan det bli svårt. Klart man ska gå i skolan som rullstolsburen men kanske inte när man just brutit benet.
    Nej kanske inte första veckan men sedan. Skolor med flera våningar har nog hiss, det finns säkert någon slags lag för det.
  • LiaSthlm

Första veckan kommer hon givetvis vara hemma, kanske att hon är hemma till efter långhelgen nästa vecka. Sen skulle jag vilja att hon går till skolan och då borde hon inte ha ont.
    De har bara en våning och lokalerna är handikapps anpassade så tror inte det blir något problem. Har en rastlös tjej redan nu efter bara några timmar i soffan.

• viseversa

När jag bröt foten hade jag ont i två veckor minst. Men barn läker kanske fortare?

Svar på tråden Brutet ben!