• julmusten

Svensson familjen. Hur lever de egentligen???

OK, jag kunde inte hjalpa mig sjalv.

Vil poanktera att det har ar en humoristisk trad. Den ar inte till for att fornedra nagon eller pa nagot vis hamtat fran verkligeheten.

Om det inte vore for att jag inte bor i Sverige langre sa skulle jag sjalv nog passa in valdigt bra har!!

Men hjalp mig nu. Hur ar den typiska svensson familjen egentligen?

Hur bor de, vad jobbar de med, vad heter de och deras barn och allt det dar!!

Nu sa kor vi Brainstorming tycker jag!!

• Svar på tråden Svensson familjen. Hur lever de egentligen???
  • deluxe

hahaha det här kan ju gå hursom helst!

• xSBx

en riktig svensson familj bor i villa eller radhus och har väl 2.4 barn.. hur det 0.4 barnet ser ut vet jag inte..
    Mamman jobbar som undersköterska

Barnen heter tex Karin och Erik

• Nyfiken gul

hmmm... spånar för fullt här nu...

Mamman jobbar som sjuksköterska eller på kontor på ett kommunalt företag..

Pappan jobbar inom industrin, skiftarbete. kanske kör lastbil.

Svenssons bor i en medelstor stad i sverige, kanske i en medelklass-förort.

De bor i en 1½-plans villa byggd 1979 med mexitegel eller eternitplattor. Eller möjligen ett radhus i ett vanligt villaområde.

Barnen, oftast en av varje kön heter Sara och Mikael. Ca 3 år mellan dom. bor i varsitt rum.
    Han går teknisk linje på gymnasiet, tar studenten till våren.
    Hon går Samhällsvetenskaplig linje o funderar på att läsa till något inom turism.

Dom har en bil, en nyare Volvo v70 eller Saab 9-5.

Mamman går hos viktväktarna

barnen har vanliga intressen, dottern spelar piano sedan flera år tillbaka o sonen håller på att ta körkort o ska spara pengar till en elgitarr.

• julmusten

Kan val borja lite sjalv.

En typisk ung svensson familj ar for mig Anna och Johan Andersson. De jobbar som lakarsekreterare respektive svetsare.