Hjälp med diskussion
Hej folk som läser detta! :)
Jag behöver hjälp med en diskussion jag hade med farsa. Försökt att få med bådas sidor och göra det så objektivt som möjligt.
Jag skulle hämta en bil senast halv 5. Det tar 30 min att ta sig dit. Kvart i fyra får jag ett sms om att man inte kan få faktura. Då skickade jag frågan:Vad behöver jag för att hämta den då? Vilken adress är det? (Vilket hon redan skrivit) Har ni betalt redan? Direkt efter skrev jag "nu såg jag smset om vart den var".
När jag fick svaret "prata med pappa tack" gick jag för att göra det. Vid denna tid var det för sent att hinna hämta bilen.
När jag kommer ner frågar han vilken tid mamma sagt att den ska hämtas. Då sa jag att jag precis fått reda på vart den var, vilket visserligen var det minst viktiga i situationen. Han sa då att mamma hade sagt halv 5 till honom och ställde frågan. Hur ska du lösa det? Eftersom det inte var det som var problemet och jag tyckte det var en negativt laddad fråga blev jag irriterad och en diskussion startade.
Han menar dock att frågan inte var det, eller i alla fall inte menat som det. Medan han ändå menar att det var ett problem.
Han påstår även att det är mitt ansvar att komma i tid för att hämta den, men hur ska jag kunna hämta den utan information om hur den ska betalas?
Han menar att det är mitt ansvar att ta reda på det i tid, medan jag tycker det är dom som ber om tjänsten att ge information i tid. (Han sa att han inte kunde det eftersom han inte visste vart jag var, men sa senare att jag självklart va på mitt rum.)
Jag sa att det kunde lösas om jag fick svar i tid men han menar att allt startade när jag reagerade för starkt på hans fråga om hur jag skulle lösa att komma dit till halv fem.
Vill gärna ha så mycket åsikter som möjligt vad det än är, tack :)