• Nellielala

    Drama i Mammagrupp.

    Ska försöka inte krångla till det nu.

    Jag har en " kompis" som jag ett flertal gånger kommit på med att fara med osanning (ljuga)
    Vi var gravida ganska samtidigt, hon födde två månader innan mig,

    Vi bestämde under våra graviditeter att vi skulle ses, men hon ställde alltid in med kort varse ( en gång fem min innan) och hade inte så trovärdiga anledningar,

    Jag tyckte det så klart var irriterande men gjorde ingen stor grej av det, utan slutade helt enkelt boka in träffar med henne.

    I min stad får man ta det av en föräldra kurs och jag hamnade i en med ett gäng trevliga framtida mammor och pappor, som skulle få barn i samma veva.
    Min kompis hamnade i en annan då hon skulle föda vid en annan tidpunkt.

    Hon berättade att hon inte gick på sin för " hon behövde inga mammakompisar"
    Det är väl upp till var och en tänker jag.

    Det visade sig senare att min vän då kände en i min mamma grupp så på återträffen när barna var födda började hon i den gruppen jag hade gått i.
    Inget konstigt, med det.

    Det fanns en kvinna i min grupp som jag har fått en dålig uppfattning om, hon baktalar andra mammor och deras bebisar, och har även baktalat mig och min bebis. 
    Spelar ingen roll för mig jag behöver inte umgås med henne.

    Problemet är då att min vän från tidigare baktalar de andra mammorna, men umgås ändå friskt med dom.
    Bestämmer promenader o s v, 
    Hon baktalar även extremt mycket den mamman hon redan kände som gick i min grupp.

    Allt detta baktalande suger musten ur mig.
    Jag orkar inte följa med på promenader när dessa två är med, jag tål inte så mycket falskhet bland vuxna människor. Det gör mig "surmulen"
    Jag vill ju jätte gärna ha kontakt och umgås med de andra mammorna, men vet inte vad jag ska ta mig till.
    Min vän är väldigt glad och social, men jag är inte så bra på att slöchatta med folk jag inte känner,

    Jag har även märkt på senare att folk har blivit korta i svaren mot mig, när man försöker bjuda in till konversation på chatten.  Vet inte om min vän baktalar mig med till de andra. Men rent logiskt borde det ju vara så att hon gör det. (varför skulle det inte vara så när hon baktalar alla andra.

    Kan tillägga att min vän fortfarande ställer inte träffar med kort varsel och påhittade anledningar även nu när barnen är födda. Det är också ganska irriterande. Men har ju slutat bokat in grejer med henne,

  • Svar på tråden Drama i Mammagrupp.
  • sextiotalist

    En liten fråga, är det vuxna kvinnor som är i den gruppen eller är det ett gäng mellanstadietjejer. Det senare låter mer troligt när man hör beskrivningen.
    Det är fruktansvärt pinsamt när man hör sådant. Lämnar man inte sådant när man lämnar grundskolan

  • Nellielala
    sextiotalist skrev 2014-05-21 20:16:40 följande:
    En liten fråga, är det vuxna kvinnor som är i den gruppen eller är det ett gäng mellanstadietjejer. Det senare låter mer troligt när man hör beskrivningen.
    Det är fruktansvärt pinsamt när man hör sådant. Lämnar man inte sådant när man lämnar grundskolan
    Jag kan ju säga att vi är 80-talister allihopa.  Några tidigare andra senare, de två "baktalarna" är ju sena 80- talister, men jag tycker ändå att man är vuxen människa när man närmar sig 25 och dessutom har skaffat barn.
Svar på tråden Drama i Mammagrupp.