• Äldre 21 May 21:34
    1000 visningar
    3 svar
    3
    1000

    Proverafrågor innan pergotime start, hjälp!

    Hej! Vi är äntligen igång med IVF men jag blev tyvärr överstimulerad vid mitt första ÄP och blev sjukskriven :( Nu mår jag bra igen och vi ska göra FET, måste få en mens först och eftersom jag har PCO så måste jag äta provera innan pergotime. Jag har nu ätit i 8 dgr utan mens, det står att jag ska äta i 10 dgr men barnmorskan sa snabbt sist vi sågs att jag skulle avsluta om mensen kom. Till min fråga, när brukar man få mens efter en proverakur på 10 dgr? Ska jag fortsätta äta trots att det gått 10 dgr? (Fick en till frp) Vill bara att den där mensen ska komma så vi kan fortsätta.... Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Proverafrågor innan pergotime start, hjälp!
  • Äldre 22 May 22:07
    #1

    Jag äter just nu Primolut nor och dess funktion är ju densamma som Provera. Men om man läser på Provera i Fass så ska det uppstå en blödning 2-5 dagar efter sista dagen. Nu har jag bara egen erfarenhet av Primolut Nor, men efter att jag tog min första kur så fick jag blödning 3 dagar efter sista tabletten :) 


    Du ska sluta äta efter 10 dagar om det står på förpackningen :) 

  • Äldre 22 May 22:07
    #2

    Jag äter just nu Primolut nor och dess funktion är ju densamma som Provera. Men om man läser på Provera i Fass så ska det uppstå en blödning 2-5 dagar efter sista dagen. Nu har jag bara egen erfarenhet av Primolut Nor, men efter att jag tog min första kur så fick jag blödning 3 dagar efter sista tabletten :) 


    Du ska sluta äta efter 10 dagar om det står på förpackningen :) 

  • Äldre 23 May 22:14
    #3

    Tack :) fick mens nu så snart blir det pergotime :)

Svar på tråden Proverafrågor innan pergotime start, hjälp!