• Anonym (Fråga om mens)

Primolut nor - när kommer mensen?

Jag ska äta primolut nor för att skjuta upp mensen pga en utlandsresa.

Har fått förklarat att mensen kommer igång runt 2 dagar efter att man slutat med "kuren" - MEN när kommer mensen månaden efter?

Som vanligt, dvs med kortare intervall - eller förskjuts hela kitet? Dvs om jag i normala fall har mens 1 maj, ägglossning 15 maj och får mens igen 30 maj (förenklat) - skjuter på mensen så den kommer tex 10 juni - kommer nästa mens 30 juni eller 10 juli?

Hoppas någon förstår vad jag menar för jag har inte lyckats googla mig till ett svar.

• Svar på tråden Primolut nor - när kommer mensen?
  • Anonym (perfekt)
    Anonym (Fråga om mens) skrev 2014-05-21 22:18:25 följande:
    Jag ska äta primolut nor för att skjuta upp mensen pga en utlandsresa.

Har fått förklarat att mensen kommer igång runt 2 dagar efter att man slutat med "kuren" - MEN när kommer mensen månaden efter?

Som vanligt, dvs med kortare intervall - eller förskjuts hela kitet? Dvs om jag i normala fall har mens 1 maj, ägglossning 15 maj och får mens igen 30 maj (förenklat) - skjuter på mensen så den kommer tex 10 juni - kommer nästa mens 30 juni eller 10 juli?

Hoppas någon förstår vad jag menar för jag har inte lyckats googla mig till ett svar.
    Hej!

Jag åt också primolut på en utlandsresa för att skjuta upp det hela.. Jag tog sista tabletten sista dagen på resan och mensen kom efter 3 dagar. Den var något kraftigare än vanligt (sköt upp den ca dryg vecka). Hade ingen värk eller nånting, helt perfekt!

Mensen därpå kom "som vanligt", alltså efter ca 28 dagar. Den blev inte kortare, utan utgick från den "konstgjorda"m mensen så att säga.

Fungerade superbra!!
  • Anonym (Fråga om mens)
    Anonym (perfekt) skrev 2014-05-22 08:54:16 följande:
    Hej!

Jag åt också primolut på en utlandsresa för att skjuta upp det hela.. Jag tog sista tabletten sista dagen på resan och mensen kom efter 3 dagar. Den var något kraftigare än vanligt (sköt upp den ca dryg vecka). Hade ingen värk eller nånting, helt perfekt!

Mensen därpå kom "som vanligt", alltså efter ca 28 dagar. Den blev inte kortare, utan utgick från den "konstgjorda"m mensen så att säga.

Fungerade superbra!!

Aha, PERFEKT Stort TACK för ditt svar.
  • Anonym (perfekt)
    GladaPia skrev 2017-06-15 14:30:37 följande:

Är i en liknande situation, men undrar mer över biverkningar. Har läst att Primolut-Nor kan ge huvudvärk och trötthet. Det vore ju trist på en bröllopsdag! Någon som vet hur vanligt det är?

Oj, fick uppdatering på denna efter 3 år, haha :)

Jag fick inga biverkningar alls, iaf inte huvudvärk o trötthet. Jag har tagit dem som max i en vecka så kanske inte hinner lägga märke till det då. Enda negativa var att mensen blev något kraftigare men inte jättemycket. Rekommenderas varmt av mig iaf! :)
Svar på tråden Primolut nor - när kommer mensen?