• Malin 243

sne fot

Min dotter e 6 mån å sne fot på vänster foten.
    Ska till bvc läkaren i morgon, e så rädd att det e något fel på foten

Någon som har erfarenhet av detta ??

• Svar på tråden sne fot
  • viseversa

Har den alltid varit sen eller kom det med tiden? Sen på vilket sett? Man kan ju operera en massa idag så det blir toppenbra.

• Baryk

Vår dotters ena fot var mer sned och inåtriktad än den andra, det blev bättre med åren, och nu när hon snart fyller nio är det inte så stor skillnad längre. Vi har inte tränat hennes fot på något vis, däremot dansar hon och rider och olika typer av aktiviteter där man jobbar med kroppen på olika sätt kan tydligen hjälpa till att få foten rätt.

Nu kan det ju vara så att det i ert fall är något som behöver korrigeras på annat sätt, så fråga på BVC nästa gång ni är där, gärna när det är dags för läkarbesök. Men, det kan ju också vara så att det rättar till sig själv med tiden, som i vår dotters fall.

• Malin 243

Den har varit så sen hon föddes, men inget vi tänkt på, å den har blivit bättre. Men nu när hon sitter gåstolen/står upp så viker hon foten. Får för mig att hon får ont ibland men ver inte..

• Malin 243

Hennes viker sig å man ser skillnad på fötterna.

Ska till bvc i morgon å träffa läkaren

• RosaGrisen

Våran son är lite sned i fötterna. Man kunde se väldigt tydligt på vänsterfoten hur han vinklade den inåt och nästan snubblade på sig själv. Kollade med läkare på BVC och fick remiss till barnortopeden. Det har nu gått snart 6 månader sen dess och vi väntar fortfarande på tiden som vi skulle få 4-6 månader efter besöket på bvc... Men fötterna har blivit bättre! Största anledningen till att jag ville kolla upp om hans fötter behöver korrigeras är för att jag själv hade sneda fötter som liten. Läkare sa då att det skulle rätta till sig självt. Ändå sitter jag här nu, 25 år gammal, men sneda fötter!

• Malin 243

Hennes viker sig utåt, vill ju att hon ska ha hjälpen redan nu så hon inte får ont av de senare, men samtidigt livrädd..

Nu e de snart dags å åka in till bvc

Svar på tråden sne fot