• puppi

Vad har ni för erfarenhet av Frösunda?

Hej,

jag ska på arbetsintervju för ett jobb som personlig assistent hos Frösunda.

Någon som jobbar för dem och vad har du i så fall att säga om dem, bra/dåligt? Vad har du för lön?

• Svar på tråden Vad har ni för erfarenhet av Frösunda?
  • Näckrosen

Jag har jobbat för dem, för 10-12 år sedan. Men då tyckte jag att de var bra. Lönen kunde så klart varit bättre.

De hade bra personalvård tyckte jag. Kurser och stöttande arbetsledare.

• Kampsport
    puppi skrev 2014-05-22 10:01:09 följande:
    Hej,

jag ska på arbetsintervju för ett jobb som personlig assistent hos Frösunda.

Någon som jobbar för dem och vad har du i så fall att säga om dem, bra/dåligt? Vad har du för lön?
    Vad har du för utbildning?
  • Csnhjälp

någon och sedan var allt klart, skrev på papper osv beställde belastningsregister. Men de ringde aldrig sedan och hörde inte av sig, ringde till dom men de svarade inte :) ringde flera gånger och sedan sa de att de tyvärr inte har lediga tjänster hahaha

• Gizzmos

Hej! Har gått ett tag, men ifall någon skulle leta upp tråden såsom jag så kan jag ju dela med mig av mina erfarenheter.

För det första är lönen usel, fick sänka min lön med över 10kr/h när jag började på Frösunda, jobbade innan dess på ett annat privat bolag. Har även mycket lägre lön än vad jag hade i kommunen som sommarjobbare utan utbildning.

Har en tjänst på 75%, är nöjd med det och vill inte jobba mer MEN krisar det ställer jag ju upp (tycker dock att vikarierna ska ta det mesta, detta tycker inte Frösunda!) då tjatar chefen och hotar om att jag kan bli uppsagd om jag inte tar mer pass då dom förväntar sig att vi som jobbar under 100% ska jobba oss upp till det! Trots att jag trevligt försökte förklara att jag inte ville jobba mer, att vi har vikarier och att min tjänst är på 75% och inget annat så hotar hon om uppsägning, så förvänta er aldrig att få jobba så "lite" som er tjänst faktiskt är.

Ofta mycket helgjobb, väldigt dåligt betalt för jour (typ hälften av det man har i kommunen!), otrevliga chefer, oorganiserade möten och verkligen 0 stöd från chefen, som man trots allt kan behöva som personlig assistent ibland. Vill inte svika brukaren, annars hade jag sagt upp mig för länge sedan!

Svar på tråden Vad har ni för erfarenhet av Frösunda?