• socute

Det här var inte bra... Glömde frimärke på brev till A-kassan!!

Hur dum får jag bli??! Jag skickade ett brev till A kassan med mina lönespecar å massa andra viktiga papper! Skickade å åkte hem. Har kommit på nu i efterhand att jag fan inte satte på ett enda frimärke!! Vad händer nu? Jag skrev avs. och mitt namn å adress, sen kryssade jag tunt över det ! Vart hamnar det??

• Svar på tråden Det här var inte bra... Glömde frimärke på brev till A-kassan!!
  • Birgitta02

Har du tur så delar posten ut det ändå och skickar dig ett krav på betalning. Du kan ringa till posten brevutbärning. Kolla på eniro. Eller googla.

• mullemuppan

Brevet kommer fram till A-kassan och du får troligtvis en räkning med efterkrav på porto.

• MikNis

www.posten.se/sv/Kundservice/Porto%20och%20pris/Sidor/Eftertaxering.aspx

​Posten tar ut en avgift för otillräckligt frankerade brev. Avgiften består av skillnaden mellan erlagt porto och rätt porto plus expeditionsavgift på 25 kr för första brevet (plus 5 kr per efterföljande brev dock max 250 kr). Avgiften betalas av avsändaren.

Om avsändare saknas får mottagaren betala. I det fallet är avgiften det felande portot plus 10 kr i expeditionsavgift.

• socute

Tack! Känner mig lugnare

MikNis skrev 2014-05-22 11:43:20 följande:
    www.posten.se/sv/Kundservice/Porto%20och%20pr... Posten tar ut en avgift för otillräckligt frankerade brev. Avgiften består av skillnaden mellan erlagt porto och rätt porto plus expeditionsavgift på 25 kr för första brevet (plus 5 kr per efterföljande brev dock max 250 kr). Avgiften betalas av avsändaren. Om avsändare saknas får mottagaren betala. I det fallet är avgiften det felande portot plus 10 kr i expeditionsavgift.

• viseversa

Om du skriver avs så skickas det tillbaka till dig. Eller så delas det ut till rätt adress ändå.

• CitronGul

Ja, nu visade du a-kassan att du verkligen behöver stålar iallafall så att de får snabba på lite.   Skrattande

• socute

Haha eller hur!

CitronGul skrev 2014-05-22 12:43:05 följande:
    Ja, nu visade du a-kassan att du verkligen behöver stålar iallafall så att de får snabba på lite.  

Theo 05-10-27 <3 <3 Johannes10-02-17
Svar på tråden Det här var inte bra... Glömde frimärke på brev till A-kassan!!