• Mamma till 1

Fråga till er som har köksluckor i björk!

Vi håller på att bygga hus och vi kommer att ha köksluckorna i björk. Nu funderar vi på vad vi ska ha för färg på väggarna i köket och på kaklet.

Vi har fått rådet av färgaffären att ha mörka vägga i och med att luckorna är ljusa. De har tagit fram en brun färg som är jättefin men vi är ändå skeptiska till att ha brunt på väggarna i köket. Köket ligger åt norr och de lär väl inte lysa in så mkt sol direkt. Tjejen på kakelaffären sa likadant om kaklet...att vi skulle ta mörkt kakel i´och med att luckorna var ljusa. Jag är livrädd för att det ska bli för mörkt.

Hur har ni andra det på väggar och med kakel ? Har någon bild på sitt björkkök så vore jag sååå tacksam och jag kunde få se en bild oxå.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Fråga till er som har köksluckor i björk!
  • Tulip

Jag sökte lite på nätet för att ge dig lite inspiration:

www.marbodal.se/Templates/Kitchen____146.aspx

kopochsalj.eniro.se/query/noimage//what/gti_info/id/A1092299/district_code/58/category_id/2.1349/category_name/Bostadsr%C3%A4tter/direction//price_min//price_max//dir_code/58/date//sr//ax//corporate//private//has_image//ordernr/0/stq/0/stq_val/0/hpp/3

www.skonahem.se/experten/inredning/fargval_till_kok_med_bjor/index.xml

Jag vill själv ha ett kök med björkluckor den dagen jag byter, och jag har tänkt ha röd mosaik till och vita väggar. Men jag tror att bruna väggar kan bli snyggt också, men då skulle jag ha vitt kakel till istället.

• Mamma till 1

Åh, tack Tuliå. Vad gulligt av dig att ta fram lite inspiration till mig.

Någon annan som kan visa bilder på sina björkkök???

• Tulip

I Zanniz krypin finns bilder på ett kök med björkluckor. Kika där!

• speedy gonzales

Jag har lite bilder på mitt kök med björkluckor i mitt galleri. Dock inte helt klart. Bilder med kakel kommer... Har vita väggar, björkgolv, rostfria maskiner, lite mörkare bänkskiva och kakel som går i beige, grått o lite rött

• Zannis

Hej hej!
    Vi har ett björkkök från ikea. (Bilder finns i mitt galleri)!
    Vi har blå mosaik till och så har vi vitt på väggarna.

• Mamma till 1

Jag tror det blir vitt på väggarna, typ Mio mandel

• Aquilon

Har en ganska "lugn" grön färg (MIO lin) till björkluckorna. Bild finnes, men det är nog inte mycket väggyta med på den bilden

Svar på tråden Fråga till er som har köksluckor i björk!