• Emmatrollunge

vattninga flytningar v.27

En sån person som väntar i det längsta med att kontakta sjukvården.
    Men har i två dagar, stötvis haft vattniga flytningar. (Hoppas jag..)
    (Ska ringa och kolla vad förlossningen tycker så undan ber mig från endast dessa råd.)
    1-2 ggr per dag som det kommer så pass mycket att det känns och smått kommer igenom byxorna.
    Lite väl tidigt för fostervatten men är det någon som varit med om det så tidigt?
    Inga känningar i övrigt.
    Även om man längtar så får det ju gärna dröja lite till :)

• Svar på tråden vattninga flytningar v.27
  • Aamanddal

Är i v 25 och har precis samma. Undrar också om det är "normalt". Så jag puffar lite :)

• EJL

Har haft detsamma som gravid och icke gravid. Så jag tror inte att det behöver vara något konstigt. :)

• Limaliie

Är i v 30 och har så stundvis också sedan runt v 23 har även gjort TUL och fostervattnet var normalt så antar jag inte läcker utan det endast är flytningar.

• Emmatrollunge

Enligt förlossningen så beror det på lite.

Om det inte kommet hela tiden eller oftare än det gjort (inte haft sedan igår på dagen)

så tyckte hon att vi kunde avvakta.

Är det så att det kommer mer under helgen så kan de självklart inte ge klart besked på telefon så då tyckte hon vi skulle ringa igen och åka in för att säkerställa vad det är.

Som jag nämnde för henne så inbillar man sig ju säkert när man börjar fundera. Rör trollet sig mindre? Osv.

Man kan aldrig vara nog säker som hon sa.

Bättre en koll för mycket än en koll försent.

All lycka till er allihopa! :)

Skriv gärna hur det gått för er i frågan.

• Emmatrollunge

Enligt förlossningen så beror det på lite.

Om det inte kommet hela tiden eller oftare än det gjort (inte haft sedan igår på dagen)

så tyckte hon att vi kunde avvakta.

Är det så att det kommer mer under helgen så kan de självklart inte ge klart besked på telefon så då tyckte hon vi skulle ringa igen och åka in för att säkerställa vad det är.

Som jag nämnde för henne så inbillar man sig ju säkert när man börjar fundera. Rör trollet sig mindre? Osv.

Man kan aldrig vara nog säker som hon sa.

Bättre en koll för mycket än en koll försent.

All lycka till er allihopa! :)

Skriv gärna hur det gått för er i frågan.

• BjörkW

Jag hade "vattenflytningar" i flera dagar konstant så att hela rosorna blev blöta, även fas jag hade binda, när jag var i v 22. Ringde till 1177 och dom kopplade oss direk till förlossningen och då fick vi komma in och kolla så det inte var foservatten. MEN det var svamp!!! Hade inte några tjocka illaluktande flytnignar och det verken sved eller kliade. Hade INGA symptom på svamp alls. Men när hon undersökte så hittade hon en svampinfektion högt upp i slidan. Så istället för att svampen, som den oftast gör, sprider sig ut ur slidan hade denna börjat "vätska sig".

Otroligt äckligt men skönt att det inte var något allvarlig :) Behandlade i 3 dagar och sen blev de bra!

Svar på tråden vattninga flytningar v.27