Anonym (Tjej) skrev 2014-05-22 17:29:01 följande:
Jag är 22 år. Är så ledsen över detta. Är nu i vecka 13. funderar på abort. Jag vill inte ha barn. Vet inte om jag är redo för att ha hand om ett barn dygnet runt. Men samtidigt gillar jag verkligen barn. Har sagt till pappan att det blir abort, vore hemskt mot honom att behålla det nu Men det känns fel att döda mitt barn. Jag måste göra en medicinsk abort och vet inte om jag klarar det. Pappan vill inte ha barnet. Tänker att jag kan bli ensam om jag behåller barnet.
Det är inte ett barn ännu, ett foster i vecka 13 har potentialen till att bli ett barn, men det är inte ett. Om du vill avbryta så ska du göra det. Du kommer att få andra chanser i livet när det kanske passar bättre för dig att skaffa barn. Familjeliv kanske inte är rätt sida för dig att ventilera det här heller eftersom det finns skrämmande många abortmotståndare här. Jag har själv gjort abort och det är oförskämt så bra jag mådde efteråt. Det var som en befrielse för hela min kropp och själ. Jag var lika gammal som du är när jag gjorde min abort. Jag skrev ner alla för- och nackdelar i min dagbok innan jag gjorde aborten, det var jättebra att ha det att gå tillbaka till efter aborten. Jag lovade också mig själv att göra något bra av den chansen till liv som jag gav mig själv. Så samma år flyttade jag från min hemstad för att påbörja min drömutbildning på annan ort. Mitt liv har varit både lustfyllt och roligt och jag har gjort allt som jag har velat. Det hade jag aldrig kunnat göra med ett barn. I år ska jag fylla 30 och jag väntar mitt första önskade barn tillsammans med min sambo vilket är jättespännande. Du får fundera över vilket liv du vill ge dig själv. 20-årsåldern is the shit, om jag säger så. Det är då allt och inget händer, och som sagt, det är inte ett barn som dödar så se det inte så.