• Tjejjen89

Ensam Föralltid?

För 4 månader sen födde jag en dotter. Tillsammans med killen jag varit förälskad i en lång tid (nära 4 år) vi har haft ett stormig förhållande men de kändes äntligen bra. Nu är de på väg att brista då han inte kan ta mitt förflutna (ex osv..) ja kommer nu att bli ensam mamma och är 25 år. Kommer jag att förbli ensam? Han vill liksom inte låta mig gå Vidare med mitt liv men heller inte fortsätta de tillsammans.. Jag har alltid drömt om en kärnfamilj men nu kommer jag leva min värsta mardröm. Nämligen ensam! Hur stor är chansen att träffa någon som ensam mamma? :(

• Svar på tråden Ensam Föralltid?
  • Kerubmamman

Har ni gått i par/familjeterapi? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Bellu

Var bor du nånstans? Jag är 25 år och har en sitter som föddes i december. Min kille som jag oxå haft ett stormigt förhållande med lämnade mig när hon var cirka två månader. Jag skulle gärna prata med nån som är i liknande situation...

Tjejjen89 skrev 2014-05-23 00:00:27 följande:
    För 4 månader sen födde jag en dotter. Tillsammans med killen jag varit förälskad i en lång tid (nära 4 år) vi har haft ett stormig förhållande men de kändes äntligen bra. Nu är de på väg att brista då han inte kan ta mitt förflutna (ex osv..) ja kommer nu att bli ensam mamma och är 25 år. Kommer jag att förbli ensam? Han vill liksom inte låta mig gå Vidare med mitt liv men heller inte fortsätta de tillsammans.. Jag har alltid drömt om en kärnfamilj men nu kommer jag leva min värsta mardröm. Nämligen ensam! Hur stor är chansen att träffa någon som ensam mamma? :(

• DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Tjejjen89 skrev 2014-05-23 00:00:27 följande:
    Hur stor chans det är ger jag mig inte in på, då procent inte är min starka sida!Flört
    Men klart du finner ny kärlek igen, se bara till att läka denna relation riktigt, tar tid och låt det ta den tid det tar.
    Sen ska du veta att det finns många som absolut inte ser barn som ett hinder så framtiden är ljus!

Lycka till!{#emotions_dlg.flower}
  • Tjejjen89

Göteborg bor jag

Bellu skrev 2014-05-25 01:59:17 följande:
    Var bor du nånstans? Jag är 25 år och har en sitter som föddes i december. Min kille som jag oxå haft ett stormigt förhållande med lämnade mig när hon var cirka två månader. Jag skulle gärna prata med nån som är i liknande situation...

• carlf

Varför skulle du gå ensam i livet?
     Tror du inte det är många killar som inte tänker det är ett hinder att du har barn? Själv skulle jag verkligen inte se det som något hinder. Men sen den tjejen som jag vill träffa, kunna bli kär, älska, leva med vill jag naturligt vis också få ett eget barn med, så det skulle kanske vara ett hinder för mig om hon redan harn så många barn hon vill ha. 
     Sen i en familj så skulle alla barn vara lika värda.

Så nej du kommer att hitta den rätta kärleken;)

• Jensen71

Förstår din känsla då man blir ensamstående förälder, Är ensamstående med 11 årig dotter och saknar tvåsamheten men problemet uppstår när man sitter där på datingsida och börjar prata med någon och det visar sig att antingen har dom barn och bor på annan ort långt bort och kan inte flytta för det blir för långt för umgänget med den andra föräldern ska funka och jag sitter i samma båt. eller så hittar man någon som inte har barn och då vill dom oftast ha barn och jag vill inte ha fler... känner mig färdig med den biten ! Men det gäller väl att hålla uppe hoppet om att förr eller senare så träffar man på personen som man hittar en lösning med ! Frågan är bara när !?

• mia maria

Klart du kommer att träffa någon - det vimlar av andra ensamstående föräldrar där ute - eller singelkillar utan barn!
    Jag är 30+ med två barn o jag ser ensamstående föräldrar träffa nya partners hela tiden - antingen dem som också har barn eller är utan barn sedan tidigare. En del får sen gemensamma barn, andra inte.

Du är ung så du har tiden framför dig att både träffa en trevlig man samt skaffa fler barn om du vill

Dock är det inte farligt att vara ensam en tid efter ett avslutat förhållande - jag tror sällan att det är riktigt bra att kasat sig in i något nytt. Skaffa ett tryggt o självständigt liv för dig o barnet - sen kan du se dig om efter en ny partner!
    Att vara ensamstående förälder är inte jordens undergång, även om jag förstår att det känns eländigt just nu.

Lycka till, hoppas allt löser sig!

• Tjejjen89

Pratar jätte gärna! Ja bor i Göteborg

Bellu skrev 2014-05-25 01:59:17 följande:

• La Lola

Vi är många med både ett, två eller flera barn som hittat nån.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Ensam Föralltid?