• Svar på tråden Frysa bort fett, fungerar det verkligen???
  • Radhuspinglan

Har inte kollat din länk, men menar du typ som att basta fast i kyla? Det funkar, fast inga mirakelresultat. Varför det funkar beror på att när man fryser så spänner man musklerna och kroppen tvingas höja temperaturen för att inte förfrysa.

• Anonym (ts)
    Radhuspinglan skrev 2014-05-23 10:39:15 följande:
    Har inte kollat din länk, men menar du typ som att basta fast i kyla? Det funkar, fast inga mirakelresultat. Varför det funkar beror på att när man fryser så spänner man musklerna och kroppen tvingas höja temperaturen för att inte förfrysa.
    nej, det är en maskin som suger in fett och kyler ner den under en timme. 

"Basically, fat cells are more sensitive to cooling than other cells surrounding them (skin, muscle, and nerve cells).(1) Cooling breaks them down in a process known as apoptosis, meaning cell death. Apoptosis in turn leads to the release of inflammatory mediators and the attraction of inflammatory cells.

These inflammatory cells help the body clean up dead fat cells. The lipids once contained inside the cells are eliminated through the lymphatic system.(1) This happens gradually over the course of the two to four months following the procedure, leading to decreased thickness of the fat layer. Because the process is slow, there is no risk of a sudden increase in blood lipid levels or affection of liver function.(4)"

• Radhuspinglan
    Anonym (ts) skrev 2014-05-23 10:43:03 följande:
    nej, det är en maskin som suger in fett och kyler ner den under en timme.  "Basically, fat cells are more sensitive to cooling than other cells surrounding them (skin, muscle, and nerve cells).(1) Cooling breaks them down in a process known as apoptosis, meaning cell death. Apoptosis in turn leads to the release of inflammatory mediators and the attraction of inflammatory cells. These inflammatory cells help the body clean up dead fat cells. The lipids once contained inside the cells are eliminated through the lymphatic system.(1) This happens gradually over the course of the two to four months following the procedure, leading to decreased thickness of the fat layer. Because the process is slow, there is no risk of a sudden increase in blood lipid levels or affection of liver function.(4)"

Jaha, okej. Ja, jag läste ju aldrig länken. ;) Jag vet inte om det där kan tänkas funka... Ingen aning faktiskt...
  • Tealhawk

Problemet med all typ av fettförstörelse är ju att cellerna är permanent borta. Så om du lägger på dig fett igen kommer det bara hamna på ett ännu värre ställe som sidorna, hakan, armarna m.m.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym (Brr)

Låter läskigt tycker jag.. Finns säkert bättre metoder..

• Gathenhielm

Var det inte Thatcher som såg till att hon alltid frös lite, för att hålla sig slank?

Reasons... we all have them, at times.
  • Radhuspinglan
    Anonym (ts) skrev 2014-05-23 10:35:24 följande:
    Tror ni det fungerar? har putmagen efter graviditet som jag vill få bort. www.futurederm.com/2012/05/29/coolsculpting-b.../

Vill bara fråga dig hur länge sedan det var du födde barn? Det kanske inte är fett du har på magen (om du är smal i övrigt så lär det inte vara fett). Det kanske "bara" är hud? Som inte hängt med efter en hastig viktnedgång? Huden kommer ikapp förr eller senare (om du inte väg typ 150 pannor i tio år, då kan man behöva en operation för att ta bort huden). Men är det bara efter vanlig graviditet så borde huden tighta till sig med tiden. :)
  • Abc321

Hur länge håller sig resultatet?

Är det inte bättre och göra en fettsugning?

• Anonym (Kabalo)
    Tealhawk skrev 2014-05-23 10:50:20 följande:
    Problemet med all typ av fettförstörelse är ju att cellerna är permanent borta. Så om du lägger på dig fett igen kommer det bara hamna på ett ännu värre ställe som sidorna, hakan, armarna m.m.
    Precis. Jag har sett ett sånt exempel. Det var en tjej som fettsugit magen. Efter ett tag kom en fettbula strax nedanför bysten istället. Det är ju inte heller så klädsamt.
  • Radhuspinglan

Det bästa är kanske att undvika alla dessa märkliga metoder och istället bara köra på hederlig motion och träning. Äta bra mat, röra sig en hel del, sova bra, sluta stressa, le och må bra. :)

• Anonym (ts)
    Radhuspinglan skrev 2014-05-23 11:01:06 följande:

Vill bara fråga dig hur länge sedan det var du födde barn? Det kanske inte är fett du har på magen (om du är smal i övrigt så lär det inte vara fett). Det kanske "bara" är hud? Som inte hängt med efter en hastig viktnedgång? Huden kommer ikapp förr eller senare (om du inte väg typ 150 pannor i tio år, då kan man behöva en operation för att ta bort huden). Men är det bara efter vanlig graviditet så borde huden tighta till sig med tiden. :)
    6 månader sen. Har ingen lös hud, det är fett.
  • Anonym (ts)
    Tealhawk skrev 2014-05-23 10:50:20 följande:
    ja, fett kanske hamnar i brösten och rumpa, rena bonus :)
  • Anonym (ts)
    Abc321 skrev 2014-05-23 11:07:18 följande:
    Hur länge håller sig resultatet?

Är det inte bättre och göra en fettsugning?
    om det funkar så är det permanent. Billigare än fettsugning och gör inte ont.
  • Anonym (Troligen)
    Anonym (ts) skrev 2014-05-23 20:50:10 följande:
    ja, fett kanske hamnar i brösten och rumpa, rena bonus :)
    Troligen hamnar det under hakan, precis under bysten och låren, möjligen på häcken, det är sällan man får fett på brösten
  • Anonym (ts)
    Anonym (Troligen) skrev 2014-05-23 21:10:50 följande:
    Troligen hamnar det under hakan, precis under bysten och låren, möjligen på häcken, det är sällan man får fett på brösten smile1.gif
    äh, det är väl mer sannolikt att det lägger sig där det är mest fett redan, typ bröst o rumpa :)
  • Anonym (Troligen)
    Anonym (ts) skrev 2014-05-23 23:23:22 följande:
    äh, det är väl mer sannolikt att det lägger sig där det är mest fett redan, typ bröst o rumpa :)
    Tja, chansa du om du vill Jag hade inte gjort det.
  • Anonym (Testat detta)

Hej sent att svara nu kanske då tråden började för ett tag sedan. Vill vara anonym då jag inte vill öppet prata om vilka behandlingar jag har gjort

Så här ligger det till, man kan ha envisa fettdepåer och som aldrig verkar bry sig om att man tränar eller/och äter rätt :) isådanna fall kan fettfrysning vara en god idé. Man får inte per automatik dubbelhakor eller fett någon annanstans (samma sak gäller vid traditonell fettsugning) utan man måste ha ätit mer än vad man förbrukar för att man ska lägga på sig. Så är det alltid, intag av energi måste vara lila med användning av denna. Oavsett om man tränar, fettsuger eller fryser fett.

Sedan fick jag även veta när jag var på mina behandlingar hos Tumba lipokliniken att fettceller har ett minne. Dem minns tydligen hur stora dem en gång varit och glömmer aldrig detta. Därför har dem som varit överviktiga tex lätt att gå upp i vikt igen jämfört med en som aldrig varit stor och oftast på samma problemområden. Genom att frysa bort envisa fettdepåer och döda en del av fettcellerna just där minskar risken för att återfå samma problemområden gång på gång och inte lika snabbt. Hur som helst så blev jag nöjd och fick kärleksahandtag sol blev mycket mindre. Nöjd som bara den med fettfrysning. Jag körde också några Lpg behandingar för det skulle hjälpa till ännu mer och påskynda allt. Vad är Lpg är får ni googla för nu orkar jag inte skriva mer ;)

Svar på tråden Frysa bort fett, fungerar det verkligen???