• Sandans

Ingen ägglossning?

Hej! Jag har lite problem med när min ägglossning ska komma igång. Lite kort historik är: Jag hade p-sprutan i 3 år och ingen som helst mens under tiden, jag bytte sedan till prionelle direkt efter utan uppehåll eller någon mellan blödning. Efter 10-11 månader fick jag min första blödning med pillerna och hade sedan regelbunden piller mens resten av tiden. Dock endast som små flytningar som varade i två dagar. Jag slutade med pillerna den 9 april efter 16 månaders användning och fick min mens 4 dagar senare. Den a var kraftig och varade i 7 dagar precis som den gjort innan jag började med sprutan. Jag tar äl tester för att beräkna min cykel men nu till mitt problem. Jag har inte haft någon äl sedan piller stopp varav jag borde haft 2 stycken. Jag känner tydligt av äl symptomen och mens symptomen men stickorna är blankt negativa. Hur lång tid brukar det normalt ta innan man får igång sin äl och varför har jag ingen? Väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Ingen ägglossning?
  • Sandans

Hej, jag är nu inne på 4 månaden och 4 riktiga mensen sedan prev stop men fortfarande ingen äl. Det börjar göra mig orolig och vara påfrestande psykiskt. Några tips på vart jag kan vända mig för att få alla mina frågor besvarade eller hur länge jag ska vänta innan jag kollar upp så jag fungerar som jag ska. 4 månader är ingen lång tid men oron finns där.

Tacksam för svar!

• Aleksandra Barnmorska

Det kan ju vara testerna det är fel på. Du kan ju se om du kan få tid för undersökning hos någon privat gynekolog. Tänk på att det är helt normalt att det tar uppemot ett år innan man blir gravid. Lycka till

Svar på tråden Ingen ägglossning?