• Matilda03

Är det missfall?

Är gravid i v.11 och har i två dagar haft blödningar. I början brunt och bara på toapappret men redan då ont i magen av o till, igår mer brunrött och varje gång jag gick på toa på pappret o nu idag rött, slemmigt o fortsatt av o till ont i magen. Jag är så orolig, på gynmottagningen har de mest sagt att jag ska avvakta o se om det minskar eller ökar. Jag har blivit mer orolig under dagen idag eftersom det är klarrött emellanåt och med sådär slemmigt som man kan liksom dra i....Kan det vara nåt annat än missfall? Nån som har erfarenheter??

• Svar på tråden Är det missfall?
  • Anonym (Olika)

Det måste inte alls vara missfall även om de förstås kan vara början på det. Rätt många har helt ofarliga blödningar som gravida,även rejäla typ mensblödningar. Det bästa vore förstås att göra ett VUL-då ser du hur bebben mår och var blodet kommer ifrån. Vill inte gyn så åk in akut.

• Matilda03

Ja jag blir väldigt orolig, känner att det lutar åt missfall, jag har inte blödit såhär tidigare i graviditeten, bara lite bruna flytningar o nu varje gång jag torkar så är det rött o ibland slemmigt samt ont i magen!! Ja, jag pratade med gyn men jag vet inte de kan ju ändå inte stoppa ett pågående missfall...

• Anonym (Olika)

De kan förstås inte stoppa det,men du skulle få visshet. Dessutom blöder man mängder när det sätter igång i så pass sen graviditet. Jag fick MA v.10+6 och störtblödde,skulle egentligen legat inne,men det satte inte igång förrän jag kom hem. Blir det värre så åk in då!  {#emotions_dlg.flower}

• charlotte9393

Precis haft missfall. För mig började det med lite rött sen mer och mer. Fick mer och mer ont. Sen kom det små klumpar med blod. Sen i onsdags då satte det igång. Hade så fruktansvärt ont att jag inte kunde gå... (som mensvärk ggr 10000) och sen kom det en stor klump med blod och slemm. Så vet hur det känns. Jag fick ingen hjälp på gynakuten.... trots min smärta och klumpar, (fick även en klump på sjukhuset. Och blödde igenom en stor binda...) Har du fått klumpar med blod? Det kan vara en blödning man kan få tidigt i graviditeten. Men tycker du ska söka vård hos en gyn. Så du slipper oroa dig. Kan tillägga att jag var gravid v.7 Lycka till!

• Anonym (lina)

Också funderat kring detta.

Men hur gör man om man är på jobbet när allt händer.... Kommer blodet forsande typ?  

• Matilda03

Det var missfall. Det blev mer och mer blod och efter ett tag även med klumpar flera gånger, under ett par timmar dagen efter att jag skrev tråden hade jag väldigt ont i magen och fick i princip sitta kvar på toan för att det kom blod hela tiden. Under tisdagen några dar senare var jag på gynakuten, blödde lite ff då, där fick jag tabletter att ta för att blöda ut det som var kvar, tog de dagen efter o fick väldigt ont i magen igen förstås, efter det kommit ut blödde jag några dar till men inte alls mycket. Var på återbesök en vecka senare o då var allt ute. Fysiskt är det bra nu, värre psykiskt-försöker gå vidare på nåt sätt men det är inte lätt...

• Anonym (lina)

Ååh, förstår, så sorgligt. Beklagar verkligen. Verkar inte vara helt ovanligt här på forumet dock... Men lika jobbigt för det....

Skickar stora kramar!!!!{#emotions_dlg.flower}

• Matilda03
    Anonym (lina) skrev 2014-06-14 20:07:12 följande:
    Ååh, förstår, så sorgligt. Beklagar verkligen. Verkar inte vara helt ovanligt här på forumet dock... Men lika jobbigt för det....

Skickar stora kramar!!!!{#emotions_dlg.flower}
    Tack!
Svar på tråden Är det missfall?