Jättebrun, Brun, Blek eller Mittimellan?
Ja, när vi snackar solbränna/hudton sommartid. Vem är du?
Gillar du att sola? Varför/varför inte?
Oberoende av din egen hudton, vad tycker du är "snyggast"?
Ja, när vi snackar solbränna/hudton sommartid. Vem är du?
Gillar du att sola? Varför/varför inte?
Oberoende av din egen hudton, vad tycker du är "snyggast"?
Jag är blek. Har dock lätt för att bli brun och bränner mig inte så lätt. Hatar att ligga och pressa så är därav ganska blek endå.
Tycker det är snyggt att vara lite brun. Men det kan också vara väldigt fint att vara riktigt blek, åt albinohållet. Skört på något sätt.
Jag är en blekfis som inte gillar solen, tyvärr. Tycker själv att jag är snyggare i slutet av sommaren när jag trots allt brukar vara lite mer färggrann.
Riktigt blek hud är tyvärr nästan bara snyggt om den samtidigt också är felfri. Men då kan det också vara riktigt vackert, i kombination med starka färger i övrigt, eller naturligt rosiga kinder.
Det beror på....överlag så tycker jag att ens naturliga hudton passar "bäst".
Men visst tycker jag brun hy är väldigt fint men blek hy är också fin, speciellt sådan blek hy där man inte ser "igenom". Är extremt känslig för synliga blåa ådror *ryser* eller prickikorvshud.
Om huden är blek som ett A4 papper och inte en massa röda fläckar och sånt (vilket är sällsynt) så tycker jag det kan vara riktigt vackert. Ser dock inget "skört" i det...
Även riktig mörk hy, nästan svart tycker jag är fint och "rent" på nåt sätt.
Jag älskar att sola! Har slösat alldeles för mycket pengar på solarium redan i April och de flesta tror att jag spenderat en månad i Thailand eller något..
Jag älskar att sola! Har slösat alldeles för mycket pengar på solarium redan i April och de flesta tror att jag spenderat en månad i Thailand eller något..
Jag är nog brun (men inte pepparkaksbrun). Gillar värme och ligga i solen. Har finn-ärr som lyser röda om jag inte solar, samt får fler finnar om jag inte gör det. (vuxenacne). För att inte tala om att jag blir blå under ögonen och ser allmänt askgrå och trött ut om jag inte får färg.
Gillar när jag ser ned på min hand och ser naglarna lysa (naturligt utan lack) vita/rosa i kontrast till hudtonen i övrigt på handen.
Har en kompis som gillar solränder från sandaler på fötterna. Mest vanligt tydligen på folk som varit ex i Thailand där solen lyser mer rakt ovanifrån.
Beror på vilken brun färg man får?
En del blir askgrå/smuts bruna vilket jag tycker är mindre fint.
Själv älskar jag sol, värme och att vara brun. Är snyggast så
Blek. Jag bränner mig lätt om jag solar och hudcancer är en livsfarlig sjukdom som ökar mer och mer.