• Beat

Hjälp! Min 2 veckors son äter dåligt.

Undrar om det finns fler där ute med samma "problem". Håller på att bli tokig av alla hjärnspöken som cirkulerar runt i huvudet på mig. Min pojk är 2 veckor och amningen kom igång bra på BB, mjölken rann till och det klunkades för fullt. På BVCs hembesök för 4 dagar sedan så hade han gått upp fint i vikt osv. MEN nu till det jag tycker är jobbigt/konstigt. När vi ska amma så blir han nästan helt hysterisk. Skriker, viftar med armarna och skakar på huvudet som ett "nej" typ. Inte pickar. Får nästan tvinga in brösten i munnen på han. Varför har han blivit sådan? Han ammar kanske bara 5-10 minuter åt gången och sedan går det ca 4 timmar innan han äter igen. Är så rädd att han inte ska få i sig rätt mängd med mat. För han spyr efter varje gång också. Känns som allt kommer upp igen.. Är det någon annan som vart med om liknande? Varför är det så hysteriskt? Ont i magen? Tips..

• Svar på tråden Hjälp! Min 2 veckors son äter dåligt.
  • Annelie 76

Du har kanske för mycket mjölk. Det kan ge lika stora problem som för lite. Googla och se om det verkar stämma in på era problem. Där hittar du kanske hjälp också.

• Beat
    Annelie 76 skrev 2014-05-23 23:55:19 följande:
    Du har kanske för mycket mjölk. Det kan ge lika stora problem som för lite. Googla och se om det verkar stämma in på era problem. Där hittar du kanske hjälp också.

Åh tack för tipset! Hade jag ingen aning om att det kunde vara ett problem. Läste om det och "symptomerna" stämmer inte på mycket så ska big prata med min BM på BVC angående detta..
Svar på tråden Hjälp! Min 2 veckors son äter dåligt.