• Youwontremember

Inga hjärtslag i vecka 7+0, Solskenshistorier någon?

Hej! Har två tidiga missfall i bagaget, ett i December 2013 och ett i Februari 2014. Nu är jag gravid igen i vecka 8 (7+4) och har varit orolig sedan dag ett för att det inte ska gå vägen denna gången heller. Har haft väldigt få symptom, enbart haft ömma bröst, varit konstant kissignödig och ätit som en häst men förra veckan avtog dessa och jag blev såklart livrädd. Tog ett graviditetstest för att lugna mig själv men det var svagare än testet jag tog veckan innan så jag ringde till MVC och fick tack och lov komma dit samma dag för att prata med min barnmorska på plats istället för över telefon, väl där så bröt jag ihop totalt och hon rådgjorde med en gång med deras läkare så att jag genast fick göra ett VUL. Han kunde se en graviditet i livmodern och ett embryo på ca 7 mm som enligt han motsvarade att vara i vecka 6+2, skulle vara i vecka 7+0 den dagen men det som gjorde mig mest orolig var att han inte hittade några hjärtslag. Fick förklarat för mig att det kan vara för tidigt att se och att jag ska försöka att inte oroa mig än, fick en ny tid på Tisdag 27 Maj som blir exakt en vecka efter det första ultraljudet. Jag tog för givet att det var kört och att graviditeten avstannat men när jag tog ett nytt graviditetstest dagen efter så var det det starkaste testet jag fått hittills, teststrecket var bra mycket starkare än kontrollstrecket. Dagen efter det, alltså två dagar efter ultraljudet började jag må ofantligt illa, låg bara i sängen med spypåse hela dagen och spydde av lukten av varm mat och detta illamående har hållit i sig. Så jag har mått pyton i tre dagar nu. Mina bröst gör ondare än någonsin och det konstanta kissandet är tillbaka. Har inte mått illa någonting tidigare utan det började nu för tre dagar sedan. Jag vet att man fortfarande kan ha symptom och få starka plus trots att graviditeten stannat av, det jag tycker är märkligt här är att symptomen försvann för att sedan komma tillbaka med tredubblad kraft, samma sak med graviditetstesten som båda var tagna med morgonurin. Min fråga här handlar egentligen inte om symptomen utan snarare mer om detta med att det inte syntes några hjärtslag på ultraljudet, ska jag ställa in mig på att det är kört eller finns det hopp? Efter att ha googlat runt lite har jag förstått att det är ungefär 50/50 att jag får se hjärtslag på tisdag och att embryot växt men söker nu lite solskenshistorier från andra som varit i liknande sits, som först inte heller fick se något hjärta slå och där graviditeten eventuellt såg för liten ut för att lite senare växt till sig och man kunde skåda ett pickande hjärta? Måste lugna ner mig på något sätt känner jag så om du har varit med om detta blir jag väldigt tacksam om du delar med dig. Skriver från mobilen så antar att styckesindelningen inte kommer med denna gång heller, ber om ursäkt för det!

• Svar på tråden Inga hjärtslag i vecka 7+0, Solskenshistorier någon?
  • M39

Jag var på tidigt VUL pga ett MA på nyår. Var i v 7 (6+0) men hon kunde knappt se mer än en graviditet. Var till gyn i v 11 och då ville den gynläkaren göra ett nytt för att lugna mig, och jag fick se en liten sprattelgroda Hon sa att de helst vill vänta tills v 8 för att kunna se hjärtslag säkert. Så ta d lite m ro tror jag . Önskar dig lycka till på tisdag. Kram på dig.

• missan75

Jag har för mig att jag var i v 6-7 och de inte kunde se hjärtslag. I v 9 var jag tillbaka och en tid senare föddes min dotter. :)

Håller tummarna!

• Youwontremember

Tusen tack för svar! Då antar jag att graviditeten också var mindre än den skulle så att säga eftersom dom inte kunde hitta några Hjärtslag? Var den lill* normalstor för veckan sedan när du gjorde ett nytt VUL i vecka 11?

M39 skrev 2014-05-24 19:05:50 följande:
    Jag var på tidigt VUL pga ett MA på nyår. Var i v 7 (6+0) men hon kunde knappt se mer än en graviditet. Var till gyn i v 11 och då ville den gynläkaren göra ett nytt för att lugna mig, och jag fick se en liten sprattelgroda Hon sa att de helst vill vänta tills v 8 för att kunna se hjärtslag säkert. Så ta d lite m ro tror jag . Önskar dig lycka till på tisdag. Kram på dig.

• Youwontremember

Tusen tack för ditt svar! Kommer du ihåg om embryot var normalstort för veckan trots att inga hjärtslag syntes? Mitt var 7 mm och såg alltså ut att vara i vecka 6+2 fast jag var i vecka 7+0 den dagen och det Gör mig ju också orolig såklart

missan75 skrev 2014-05-24 19:51:55 följande:
    Jag har för mig att jag var i v 6-7 och de inte kunde se hjärtslag. I v 9 var jag tillbaka och en tid senare föddes min dotter. :) Håller tummarna!

• Humlebi

Hej! Jag var på vul v7 (6+2) embryot var 6,9 mm långt men inget hjärta pickade. Fick komma tillbaka 1 vecka senare och lill*n hadd växt som den skulle och hjärtat slog! Så försök att inte oroa dig, tro mig jag vet att det är svårt. Har flera mf i bagaget.. Lycka till!!

• M39

H*n är precis så stor som h*n ska vara var på KUB i onsdags och fick bra resultat

Youwontremember skrev 2014-05-24 20:28:43 följande:
    Tusen tack för svar! Då antar jag att graviditeten också var mindre än den skulle så att säga eftersom dom inte kunde hitta några Hjärtslag? Var den lill* normalstor för veckan sedan när du gjorde ett nytt VUL i vecka 11?

• Carolina01

Det är inte ovanligt att hjärtat inte slår än! På vul flyttas ofta bf fram eller tillbaka några dagar, antingen för att befruktningen skett på annan dag än den man räknat ut eller gör att läkaren tagit fel på nån millimeter... Så oroa dig inte i onödan, hoppas istället på att få se ett start litet hjärta slå i nästa vecka:)!

• missan75
    Youwontremember skrev 2014-05-24 20:32:37 följande:

Tusen tack för ditt svar! Kommer du ihåg om embryot var normalstort för veckan trots att inga hjärtslag syntes? Mitt var 7 mm och såg alltså ut att vara i vecka 6+2 fast jag var i vecka 7+0 den dagen och det Gör mig ju också orolig såklart smile4.gif

Det är 11 år sedan, så tyvärr inte. :/
Svar på tråden Inga hjärtslag i vecka 7+0, Solskenshistorier någon?