• Aniiee

Jag har inga kläder. Hjälp mig!

Efter att ha tvingat mig själv att tvätta alla kläder jag har, vilket inte var så mycket, har jag nu kasserat typ ALLT! Gamla slitna t-shirts, mitt enda par jeans, som hade stort hål, munkjacka som inte höll ihop någonstans, hittade inte ett enda par maka strumpor i tvätthögen, nästan inga underkläder, det mesta åkte, gammalt som det var, och som sagt, det var inte så mycket från början. Det var nästan så att precis allt rök.

Nu är det så här att jag 1: inte är det minsta bra på mode eller något som har med det att göra 2: får ångest, riktig ångest med hjärtklappning och grejer, av att handla kläder ens online. Klädaffärer ute på stan är fullständigt, sanslöst uteslutet. Så snälla, snälla, hjälp mig att hitta kläder! Och föreslå också gärna hur många av olika plagg men kan tänkas behöva (som sagt, jag hade ett par jeans. Och ett par mjukisbyxor. Framförhållning, vad är det? Solig)

Länka gärna tips!

Behöver ni veta något mer så fråga gärna, och tack så hemskt mycket på förhand. Ni skulle bara veta hur glad jag blir av minsta lilla tips =)

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Svar på tråden Jag har inga kläder. Hjälp mig!
  • viseversa

Om du varken vill beställa över nätet eller köpa på stan blir det svårt. För du måste ju ha kläder.

• fluu

Du kanske kan få någon att följa med dig? Någon lugn person. Och kanske handla på second hand? Där är det ofta mindre folk och så kan du ju om det blir jobbigt säga till dig själv att du är där för miljöns skull :)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • viseversa

Kalsonger tja ca 10 par MINST. Om du tvättar en gång i veckan.
    T-tröjor 8 par
    Tröjor med lång ärm 3par
    Tjocktröja 2 st
    Jacka 1.
    Strumpor 10par
    Shorts 5par
    Byxor 3par

Detta är till att börja med. Kolla Ellos. Helt okej kläder och okej priser.

Sen måste du ju ha mer kläder till höst/vinter.

• Aniiee
    viseversa skrev 2014-05-24 20:00:29 följande:
    Om du varken vill beställa över nätet eller köpa på stan blir det svårt. För du måste ju ha kläder.
    Vill vill jag, men jag har svårt för att hålla på att leta och så, får ångest. Därför jag ber om länkar.
    viseversa skrev 2014-05-24 20:05:12 följande:
    Kalsonger tja ca 10 par MINST. Om du tvättar en gång i veckan.
    T-tröjor 8 par
    Tröjor med lång ärm 3par
    Tjocktröja 2 st
    Jacka 1.
    Strumpor 10par
    Shorts 5par
    Byxor 3par

Detta är till att börja med. Kolla Ellos. Helt okej kläder och okej priser.

Sen måste du ju ha mer kläder till höst/vinter.
    viseversa skrev 2014-05-24 20:06:31 följande:
    Ja kalsonger ELLER trosor. Utgick från min karl vad han har i klädväg.
    Tack =) Det är en bra bit på väg.

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • piska

Passa på att skaffa en helt ny stil! Tänk ut hur du skulle vilja gå klädd och shoppa utefter det :)

De flesta vanliga butiker som gina och hm har ju webbshoppar. Titta vad modellerna har på sig om du har svårt att matcha. 2 Jeans och 2-4 bastoppar ät ett måste som kan användas vid nästan alla tillfällen! Några coola linnen, 2 klänningar, 2 tunikor 4 tights, 10 trosor, 10 strumpor, 2 shorts, 3 tjocka tröjor osv.

• Aniiee
    fluu skrev 2014-05-24 20:02:50 följande:
    Du kanske kan få någon att följa med dig? Någon lugn person. Och kanske handla på second hand? Där är det ofta mindre folk och så kan du ju om det blir jobbigt säga till dig själv att du är där för miljöns skull :)
    Jag önskar det funkade. Ska pröva igen nästa vecka, men har inga vidlyftiga förhoppningar om att det kommer funka. Men ska pröva som sagt =)
  • Aniiee
    piska skrev 2014-05-24 20:20:31 följande:
    Passa på att skaffa en helt ny stil! Tänk ut hur du skulle vilja gå klädd och shoppa utefter det :)
    De flesta vanliga butiker som gina och hm har ju webbshoppar. Titta vad modellerna har på sig om du har svårt att matcha. 2 Jeans och 2-4 bastoppar ät ett måste som kan användas vid nästan alla tillfällen! Några coola linnen, 2 klänningar, 2 tunikor 4 tights, 10 trosor, 10 strumpor, 2 shorts, 3 tjocka tröjor osv.
    Nja, jag har ingen stil, så det blir alltid så när jag köper kläder.... vilket inte händer ofta.... 

Tack för tipsen =) skriver febrilt i listan över kläder jag borde köpa =P
  • fluu

Och om du beställer på internet, köp från ett ställe som har allt som zalando.se. Så behöver du inte leta runt så mycket i alla fall och zalando är bra så att det finns plagg i alla priskategorier.

När det gäller basplagg kan du ju köpa flerpack, typ: www.zalando.se/only-live-love-2-pack-top-linne-gratt-on321d0el-c12.html   www.zalando.se/vero-moda-maxi-t-shirt-bas-blatt-ve121d0ez-q12.html

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • användarnamn1

Hur gammal är du TS? Skulle du säga att du vill se kvinnlig, tjejig, manlig, pojkaktig eller androgyn ut? Ungefär vilken kroppsform har du,och vill du helst ha lössittande eller åtsittande kläder? Är det någon speciell arbetsmiljö kläderna måste passa in i, eller vill du bara ha vanliga avslappnade vardagskläder? Har du nån speciell livsstil du skulle vilja förmedla med kläderna? Med de här frågorna besvarade är det lättare att skicka länkar till dig. Sen kan du ju beställa en drös kläder, och skicka tillbaka det du inte tycker om.

Svar på tråden Jag har inga kläder. Hjälp mig!