• scrapparlotta

mobilt bredband, 60 GB?

Hur länge och hur mycket kan man surfa om man har 60 GB? Både jag och mina barn kolla många av tv programmen på datorn och även en del film från swefilmer. Sen lyssnar vi på musik och surfar en del. Räcker 60 GB? Har 30 nu och det räcker inte.... Hur mycket kollar ni på film/tv genom datorn och vilken surfmängd har ni?

• Svar på tråden mobilt bredband, 60 GB?
  • Frontline

Hur länge räcker 30?

Bara att dubblera det och kolla läget...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Aniiee

Alltså, om man BARA skulle titta på tv-program så är en gig program ungefär = 45 min program. Så på 60 gig kan du titta på 2700 minuter program, vilket är 45 timmar. Snittar du på en timme per person och dag, och du har två barn (vet inte hur många barn du har) är 60 gig slut på lite drygt 15 dagar. Men jag antar att ni gör annat också och inte bara tittar på tv.......

Jag använder mitt internet extremt mycket och gör säkert av med 15 gig på en dag.....

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • scrapparlotta
    Aniiee skrev 2014-05-25 01:58:26 följande:
    Alltså, om man BARA skulle titta på tv-program så är en gig program ungefär = 45 min program. Så på 60 gig kan du titta på 2700 minuter program, vilket är 45 timmar. Snittar du på en timme per person och dag, och du har två barn (vet inte hur många barn du har) är 60 gig slut på lite drygt 15 dagar. Men jag antar att ni gör annat också och inte bara tittar på tv.......

Jag använder mitt internet extremt mycket och gör säkert av med 15 gig på en dag.....

Å vilken bra uträkning....har ju två barn åxå Ja vi gör ju annat åxå...såklart men klart, jag tittar ofta på datorn på kvällarna....istället för på tv:n. Kanske skulle sluta med det.... Nu tog ju vårat slut här igår. Så jag fick köpa till lite extra. Lite irriterande.
  • sportpappa

Enklaste uträkningen är att kolla hur länge dina 30 GB räcker och extrapolera fram hur lång tid det  dubbla kommer att räcka. Om 30 GB tog slut igår så räckte det 24 dagar. Det blir 1.25 GB per dag. Det ger då att 60 GB skulle räcka i 48 dagar om ni inte förändrar några av era vanor.

Ett fast bredband är oftast oslagbart jämfört med ett mobilt bredband. Kolla priserna på det. På fast bredband är det vanligtvis inga begränsningar på datamängd utan du får surfa och tanka så mycket som det bara går.
    Om ni vill ha bredband även när ni är ute och rör er så går det att använda mobilens uppkoppling eller ha ett separat mobil bredband med låg datamängd.

Svar på tråden mobilt bredband, 60 GB?